NOVI PROJEKT

Ludi turski plan: Žele graditi novi Bospor od 45 kilometara

Foto: Reuters
Ludi turski plan: Žele graditi novi Bospor od 45 kilometara
29.04.2011.
u 07:34
Oporba tvrdi da je riječ o predizbornom triku – svojevrsnom turskom pelješkom mostu
Pogledaj originalni članak

Turski premijer Tayyip Erdoğan u velikom je stilu na predizbornom skupu svoje stranke najavio gradnju “novog Bospora” u blizini Istanbula. Kanal Istanbul, kako će se službeno zvati, bit će dug 45 kilometara i spajat će Crno i Mramorno more, čime bi se rasteretio stari tjesnac Bospor kroz koji dnevno prolazi 160 brodova.

Stara ideja

– Zasukat ćemo rukave za istanbulski kanal, jedan od najvećih projekata stoljeća, koji će zasjeniti Panamski kanal i Suez – kazao je Erdoğan nazvavši projekt “ludim i prekrasnim”. Kanal bi trebao biti otvoren 2023. godine, točno na stotu godišnjicu osnutka moderne Turske.

– Istanbul nije samo srce Turske nego i srce onoga što je najljepše na svijetu – poručio je turski premijer. Iako tvrdi da je na ideju došao prije nego što je prije 17 godina postao gradonačelnikom Istanbula, premijer nije mogao ništa konkretnije reći o “stoljetnom snu svih Turaka”. Ne samo da ne zna koliko će stajati ovaj milenijski projekt, nego još uvijek nije određena ni točna lokacija. Tek je otkrio da će preliminarna studija trajati dvije godina i da će započeti odmah nakon parlamentarnih izbora u lipnju. U blizini novoga kanala bit će sagrađen i novi aerodrom, stambeno naselje, trgovački i sportski centar. Projekt će imati i veliko ekološko značenje jer će sačuvati stari Bospor samo za stanovnike Istanbula i turiste.

Oporba je odmah uzvratila da je riječ o predizbornom obećanju – svojevrsnom turskom pelješkom mostu, dakle skupom i nepotrebnom projektu koji nikada neće biti realiziran, a kojemu je prava svrha da privuče 13 milijuna glasača u Istanbulu koji je zagušen zbog velikog prometa kroz Bospor.

Sudari tankera

Nisu rijetki sudari tankera, koji su potencijalne ekološke bombe, o čemu je, uostalom, u svojoj knjizi Istanbul pisao i turski nobelovac Orhan Pamuk. Svaka nesreća u Bosporu ugrožava milijune ljudi i gospodarstvo grada koji ostvaruje 40 posto svih prihoda cijele Turske. A to je birački potencijal koji Erdoğan želi imati.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 25

ST
standup
23:14 30.04.2011.

..ma onda cé imati 2-kanala prolaza,...\"za toplu i hladnu vodu\"..-:))

LO
lojtra
08:23 29.04.2011.

Za \"umjetni bospor\" ne znam, pelješki most bio bi (vjerujem) pretjerano opterećenje za hrvatsku ali ako netko želi vidjeti kako izgleda mega-promašaj nek proba \"eurotunel\" između francuske i engleske!

VI
Vito
08:06 29.04.2011.

Nije u redu uspoređivati pelješki most s nečijom idejom. Prokopan je i panamski kanal, iako je zamisao došla od Hrvata 100 godina prije. Ispod Bospora se dovršava tunel koji će biti otvoren 2012. godine i tako prekinuti trajektnu povezanost Azije i Europe. \"Naš\" Pelješki most bi bilo prikladnije uspoređivati s tim tunelom baš zbog istog razloga - spajanje poluotoka s kopnom ispod mora. Za to ima podloga, kako u primjeru istambulskog tunela tako i u samoj činjenici da je to bolje za sve, budući se ne treba bojati zatvaranja mosta zbog čestih bura, a i brodovi bi mogli u prenatrpanu neumsku luku brže i lakše bez bojazni od sudara s nosećim stupovima. Uz to i potporni stupovi za tumel bili bi kraći, niži, za nekih 80-ak metara.