Zračna luka ostaje bez pilotske škole Intercockpit

Lufthansa napušta Zadar, a odlazi i deset naših aviomehaničara

Foto: 'Dino Stanin/PIXSELL'
Lufthansa napušta Zadar, a odlazi i deset naših aviomehaničara
02.03.2010.
u 21:05
Aviomehaničari će u Njemačku, gdje su im ponuđeni dobri uvjeti, a bez posla će najvjerojatnije ostati administrativno osoblje pilotske škole.
Pogledaj originalni članak

Avionsku pistu zadarske Zračne luka više neće presijecati državna cesta, što su godinama iz Zračne luke tražili ističući kako ta cesta predstavlja opasnost za sigurnost zračnoga prometa. Odluku o zatvaranju ceste iz Ministarstva prometa, na koju je utjecao i zahtjev stručnjaka Europske komisije, pozdravljaju te ističu kako je sve veći promet u Zračnoj luci bio glavni razlog stalnih zahtjeva za zatvaranje prometnice.

Odlazak u ožujku

No, još je jedan događaj povezan sa Zračnom lukom. Naime u ožujku iz Zračne luke Zadar, i to nakon osam godina, odlazi Lufthansina pilotska škole Intercockpit.

Potvrdila nam je to i ravnateljica zadarske Zračne luke Katica Pupić Bakrač, koja ističe kako je iz Lufthanse još nisu obavijestili o točnom datumu odlaska.

– Nije nam drago što odlaze, no donijeli su takvu odluku i istina je da odlaze nakon osam godina. Koliko smo novca dobivali od Lufthanse u Zadru, poslovna je tajna, no mi ćemo taj gubitak nadoknaditi povećanjem komercijalnih letova. Ipak, njihov boravak u Zadru bio je važan za našu zračnu luku – rekla nam je Katica Pupić Bakrač.

Administraciji otkazi

Lufthansina pilotska škola u osam godina školovala je više od 500 pilota za letove putničkim zrakoplovima, a preselit će se, kako doznajemo, na jedan od aerodroma u istočnoj Njemačkoj.

Razlog je navodno veliki trošak školovanja izvan Njemačke, ali i odluka njihove vlade da sufinancira troškove školovanja Lufthansinih pilota na aerodromu u Njemačkoj, koji ima, kako doznajemo, odličnu infrastrukturu, ali slab promet.

Odlaskom Lufthanse iz Zadra ugasit će se i dvadesetak radnih mjesta.

Naime, uz njemačke pilote i instruktore u zadarskoj Zračnoj luci radilo je i dvadesetak hrvatskih aviomehaničara te ljudi iz administracije. Aviomehaničari su, kako doznajemo, dobili jako dobru ponudu Lufthanse da prijeđu u Njemačku i navodno ih je većina i prihvatila te uvjete. Kad je riječ o administrativnom osoblju, kako doznajemo, slična je ponuda izostala pa će njima odlaskom Lufthanse u Njemačku prestati radni odnos.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

TN
tamo-neka
11:42 03.03.2010.

sretnici... daj osnujte vanka novu hrvatsku emigraciju koja će se boriti protiv demokratskih ne-tekovina koje su dovele do ove žabokrečine od države čiji smo taoci...

SA
savcar
01:50 04.03.2010.

nazalost, zbog arogancije i prepotencije osoblja na aerodromu, zbog predugog cekanja na odobravanje vize(??!!!) stranim studentima, ucestalog upozoravanja djelatnika Lufthanse na tretman, nije niti cudo sto odlaze! Komentar da im je jeftinije u Njemackoj je smijesan, upravo su zbog troskova i dosli u Hrvatsku!!! I nije samo administrativno osoblje izgubilo posao, nego cijela regija, i to u zimskom periodu kad sve zjapi prazno, Lufthansa je jedina donosila posao, Komentari kao sto su ,Ryanair dodao JOS jednu liniju, je u najmanju ruku, neozbiljno. Ryanair pruza charter letove (citaj sezonske), Pozivam Moralesa da dodje prije i poslije sezone da broji koliko aviona sleti na Zadar aerodrom.

MO
morales
12:05 04.03.2010.

Vidim da mi je obrisan komentar. Jel to dio procesa redizajna da ne smijem normalan link (zapravo nije ni link, nego tekst!!) stavit? Da ste vi to napisali, ne bi bilo potrebe da ja stavljam link. @savcar Istina je da su to sezonski letovi i da je izvan sezone slab promet, ali mi nije jasno što biste vi dolje (oprosti na poopćavanju)? Pogledaj statistike - još 2006. Zadar je imao 65 tisuća putnika godišnje, a lani 215 tisuća (stavio bih link, ali se to očito ne smije, pa preporučujem službene stranice Zračne luke Zadar). Većinom je to posljedica sezonskih, niskotarifnih linija. Budimo iskreni, cijeli naš turizam je sezonski i ne treba te linije koje se uvode uzimati zdravi za gotovo. Tako smo mi i Čehe predugo doživljavali kao loše goste, kao što će oni nama, pa bome kad ih manje dođe opet svi kukaju. A da se vratim na Lufthansu - ne znam sve detalje, ali čitajući članak jednostavnom logikom dođem do zaključka da nije stvar toliko u Zadru, nego im je njemačka vlast, lokalna ili državna, ponudila određene poticaje i sl.