Poznati proizvođači odjeće, među kojima je i talijanski Benetton, počeli su koristiti bioničke izložbene lutke kako bi "špijunirali" kupce, piše Bloomberg. Lutke naziva EyeSee proizvodi talijanska tvrtka Almax, a jedan primjerak stoji 4000 eura. Ova se tehnologija dosad koristila za identifikaciju kriminalaca u zračnim lukama, no u trgovinama odjećom dobila je novu svrhu – prilagoditi iskustvo kupnje željama mušterija.
Talijanske lutke izvana izgledaju baš poput uobičajenih, ali iza "očiju" imaju skrivene kamere koje podatke prenose posebnom softveru za prepoznavanje lica, poput onih koje koristi policija. Kamera bilježi dob, spol i rasu prolaznika. Lutka je predstavljena prošlog prosinca te se trenutačno koristi u tri europske zemlje i SAD-u. U Benettonu nisu htjeli otkriti na kojim mjestima koriste EyeSee, a ni glavni izvršni direktor Almaxa Max Catanese nije rječit po pitanju svojih klijenata. Poznato je tek da pet tvrtki koristi nekoliko desetaka lutki, a naručeno ih je još nekoliko. Ove lutke pokazuju koliko su vlasnici trgovina odjećom spremni uložiti u personalizaciju i prilagodbu kupcima.
– Svaki softver koji pomaže u profiliranju ljudi bez otkrivanja identiteta je fantastičan. To bi stvarno moglo unaprijediti iskustvo kupnje i odabiru proizvoda, te pomoći markama da bolje razumiju svoje kupce - kaže Uché Okonkwo, izvršni direktor konzultantske tvrtke Luxe Corp.
Na koji način ovakvo praćenje kupaca može pomoći u prodaji? Jedna je trgovina uvela liniju dječjih proizvoda nakon što su pomoću lutke utvrdili kako im djeca tijekom sredine poslijepodneva čine više od pola prometa. Druga je trgovina otkrila da je trećina posjetitelja koji nakon 16 sati u trgovinu dolaze kroz jedan od ulaza azijskog podrijetla, nakon čega su na tom ulazu postavili zaposlenika koji govori kineski.
>> Benetton priznao da je uvrijedio papu i vjernike
Pa tko normalan uopće još kupuje u trgovinama tih izrabljivača?!