USPJEH

Mala obiteljska tvrtka iz Murskog Središća uspjela ući u njemačke trgovine

18.12.2008.
u 16:16
Pogledaj originalni članak

Rijetki su slučajevi da mali proizvođači sa svojim proizvodima uspiju ući u neki veliki trgovački lanac, i to još strani.

Tradicionalni proizvodi
Upravo je to uspjelo maloj obiteljskoj tvrtki Hoblaj trade, koja se bavi proizvodnjom mesnih proizvoda i trgovinom. Zapošljava petnaestak djelatnika, a poseban naglasak u poslovanju polaže na proizvodnju tradicionalnih mesnih proizvoda.

– Tvrtka je nastavak obiteljske tradicije obrtničke djelatnosti koju je započeo moj otac Ivan Hoblaj još davne 1956. godine. Sjećam se djetinjstva kad me silno bilo sram što sam bio dijete iz mesarske obitelji. Kako sam uz to još bio i podosta bucmast, djeca su mi se često rugala, naročito kad sam morao pomagati ocu dok bi se oni igrali.

No, iz tog vremena naviru mi i drugi osjećaji. Jednog vrućeg ljetnog popodneva pobjegla krava iz klaonice. Možete si misliti poglede zatečenih ljudi kad sam, do pojasa gol, dojurio pred kino Rudar i pitao jesu li vidjeli kravu koja nam je pobjegla – kaže Vlado Hoblaj. Danas se ponosi proizvodima koji podsjećaju na vrijeme kad su još svi bili željni dobrih kobasica i salama.

U ponudi imaju gotovo pedesetak proizvoda, među kojima i meso ‘z tiblice, autohtoni međimurski proizvod koji su s posebnom pažnjom i osjećajem dotjerali kulinarski, vizualno i marketinški. Taj se specijalitet odnedavno prodaje i u njemačkom lancu Kaufland!

– Suradnja s Kauflandom pokazala nam se posebno dragocjenom. Pregovori su započeli tijekom svibnja, a već u studenome počele su prve isporuke. Iako nisu jedini veliki lanac s kojim surađujemo, prepoznali smo da nam je s njima najugodnije raditi.

Posebno mi je drago da su za svoju božićnu ponudu odabrali upravo već spomenuto meso ‘z tiblice u suvenirskoj izvedbi – objašnjava V. Hoblaj. Vjeruju da će doći vrijeme kada će i izvan granica Hrvatske biti traženi tradicionalni međimurski proizvodi te u tome također vide i svoju priliku.

Domaći prezvuršt
Među proizvodima je i domaći prezvuršt te blagdanska kobasica, koju su prvo zamislili za svečane prigode, ali je njeni ljubitelji sve više traže i za svakodnevno uživanje. Meso ‘z tiblice sigurno je najkaraterističniji izraz kulinarske baštine Međimurja, kao što je, na primjer, pršut u Dalmaciji.


Amerikancima prekomplicirano

Meso ‘z tiblice simbol je starine i tradicije iz Međimurja. Jelo je dobilo naziv prema drvenoj posudi s poklopcem u kojoj se meso čuvalo prije pojave hladnjaka. Kako V. Hoblaj ima brojne poslovne kontakte diljem svijeta, pokušao je ponuditi svoje recepte tvrtki Hatfield Quality Meat iz Pennsilvanije. No, rekli su da bi za uvođenje proizvoda na američko tržište bilo potrebno pet godina vrlo intenzivne i skupe promidžbe s neizvjesnim ishodom. (mz)

Pogledajte na vecernji.hr