DRŽAVNA TAJNICA IVA IVANKOVIĆ:

'Malo smo razočarani percepcijom javnosti o cjelodnevnoj školi, bilo je puno dezinformacija'

Foto: Večernji list
Iva Ivanković
Foto: Večernji list
Iva Ivanković
04.09.2023.
u 12:11
U hrvatskim je razredima u prosjeku 17 učenika što je relativno malo i točan je podatak da Hrvatska gubi svake godine određeni broj djece i učenika koji su obvezni upisati osnovnu školu, kaže državna tajnica u Ministarstvu znanosti i obrazovanja
Pogledaj originalni članak

Iva Ivanković, državna tajnica u Ministarstvu znanosti i obrazovanja zadužena za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje gostovala je u studiju Večernjeg lista gdje je govorila o početku nove školske godine. S njom je razgovarala novinarka Lana Kovačević. 

- Ovo je poseban dan za sve školarce, za sve vrtićarce, a posebno za naše prvašiće kojih je ove godine otprilike 35.000. Točan podatak ćemo imati kroz koji dan kad se ažurira e-matica. Vjerujemo da se ta brojka neće smanjivati - rekla je Ivanković. 

 

Otkrila je kako u prosjeku u razredima u Hrvatskoj ima 17 učenika. 

- Ako gledamo u odnosu na broj 28 koji je maksimalan broj učenika u učionicama, to je relativno malo i točan je podatak da Hrvatska gubi svake godine određeni broj djece i učenika koji su obvezni upisati osnovnu školu što je sukladno i demografskoj depopulaciji RH kojoj svjedočimo - kazala je. 

VEZANI ČLANCI: 

Ove godine uvedena je i eksperimentalna cjelodnevna škola u 62 škole u Hrvatskoj. 

- Mi smo tražili uzorak od 50-ak škola. Javilo se više od 50-ak i sve škole koje su iskazale interes uključivanja u ovaj projekt su bile uključene. Dvije škole su zbog određenih poteškoća odustale od provođenja programa, no smatramo da je brojka od 62 optimalna. Jesmo li razočarani? Nismo, mislimo da smo postigli cilj što se tiče obuhvata škola. Ono čime jesmo malo razočarani to je percepcijom javnosti o samoj biti programa i onoga što je njegova svrha odnosno konačni cilj - rekla je Ivanković. 

Što donosi cjelodnevna škola? 

- Cjelodnevna škola je fokusirana na učenika, na interese i potrebe djece. Model je usmjeren na djecu, ali ne u tradicionalnoj sjedilačkoj nastavi i ne u takvom obuhvatu vremena. Škola se sastoji od nekoliko elemenata i klasična nastava je samo jedan od njih. Ostale aktivnosti koje se u školi održavaju nisu tradicionalna nastava nego su usmjerene na aktivnosti djece, na njihovo fizičko kretanje i cjelokupno socio-edukativni razvoj - pojasnila je. 

Cijeli razgovor pogledajte u videu. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 32

LU
lubin
13:06 04.09.2023.

slati dijete u školu na skoro cijeli dan je katastrofa za dijete! totalno utuđenje djeteta od obitelji! svaki savjestan roditelj odbit će ovaj eksperiment i osobno biti sa svojim djetetom što više vremena u danu. to je roditeljska ljubav, a ne se "riješiti" djeteta na skoro cijeli dan!

VL
vlada1
13:02 04.09.2023.

Nakon osmog razreda shvatiš da imaš stranca u kući kojeg financiraš.Odvedeš ga po dvorištu pokažeš mu kokoši, svinje , vrt, pesa, mačka a on se čudom čudi.

DU
Deleted user
12:51 04.09.2023.

cjelodnevna nastava kao i prehrana u skoli su nepotrebni....