Pun pogodak mogu danas reći svi, od inicijatora, finacijera, do realizatora i samih “glumaca”, za turistički spot lansiran krajem prošle godine s 11 naših globalno poznatih sportaša i umjetnika. Čak su petorica, naime, nogometaši koji su ovih dana sportski svijet kakav poznajemo okrenuli naopačke i stekli fanove diljem zemaljske kugle.
Prvi s kojim su inicijatori iz Ministarstva turizma kontaktirali u vezi s tim bio je Slavonac Mario Mandžukić. Ideja mu se jako svidjela, a pristao je animirati i kolege po lopti: Luku Modrića, Ivana Rakitića, Dejana Lovrena i Matea Kovačića. Spot je snimljen u osvit kvalifikacijske utakmice naše nogometne reprezentacije s Kosovom za odlazak u Rusiju, dečki su snimanje odradili kao pravi profesionalci, bez ijednog zahtjeva kakve bi mogle imati takve zvijezde, a zajedno s ostalim sudionicima u spotu (Dario Šarić, Marin Čilić, glazbenici Maksim Mrvica i 2Cellos te glumica Zrinka Cvitešić), odrekli su se i pola milijuna kuna honorara u dobrotvorne svrhe.
Scenarist promotivnog spota “Ambasadori hrvatskog turizma” Tino Kera rado se ovih dana toga prisjeća.
– Rasporedi su im bili pretrpani i scene s nogometašima morali smo snimiti praktički u dva dana. Grupno snimanje obavili smo nakon jednog treninga, a ostale kako se našao termin.
Prvi je bio Mandžukić koji je, kad je čuo da se Čilić ustajao u četiri ujutro radi snimanja u Dubrovniku, odmah rekao da njega ni slučajno ne očekujemo tako rano. A ispalo je da se u Slavoniji, nedaleko od Slavonskog Broda, treba pojaviti već oko sedam – osam sati. A ne da se pojavio, nego je večer prije Juventus gostovao u Genovi, utakmica je završila u 22.30, vratio se klupskim autobusom, a sutradan ujutro na vrijeme osvanuo u slavonskom selu.
Nemam drugo objašnjenje nego da je uzeo privatni čarter da to izvede... Na snimanju je imao malu tremu, ali strpljivo je podnosio i paklenu vrućinu na 35 stupnjeva Celzijevih i presvlačenja i usklađivanje boja, brisanje znoja i peglanje košulja... – sa simpatijama prepričava Tino Kera.
Snimanje je potrajalo pet-šest sati, a glasovnu je poruku popularni Mandžo snimio isti dan, u kombiju. Uloge su bile različite, Modrić je u prvom planu u “haklu” sa zagrebačkim klincima, Rakitića je dopalo da goste pozove u naše nacionalne parkove, Lovrena hiking inačica pjesme navijača Liverpoola ‘You will never walk alone’, a Kovačić je bio zadužen za Zagreb.
Svi su naknadno dosnimavali ton, i to u sobi jednog zagrebačkog hotela. Bilo je i dosta smijeha. Za volju i kooperativnost scenarist hvali sve sudionike u spotu, ali, kaže, nekako je baš nogometašima gluma ponajbolje išla...
– Istina, a Mateo Kovačić je bio ponajbolji. Njegova je glumačka rola bila i najzahtjevnija. Nalazio se ispod Gričkog topa i morao je, među ostalim, odglumiti iznenađenje kao da je podne i da je iznenada odjeknuo topovski plotun. I uspio je – ističe Nevio Marasović, redatelj spota Hrvatske turističke zajednice.
– Svi su akteri u spotu već tada bili velike zvijezde, a Modrića i Mandžukića, recimo, poznavao sam otprije, s nekih snimanja. Tijekom snimanja spota svi su odreda bili sjajni, kooperativni, ugodni. Sama ideja da se snimi spot s našim svjetski poznatim sportašima i umjetnicima bila je od početka izvanredna, a nakon Svjetskog prvenstva u Rusiji dobila je i dodatnu dimenziju – ističe zadovoljni Marasović i podsjeća da je spot “Ambasadori hrvatskog turizma” proglašen najboljim u 2017. godini.
Teško da je ideja glavne savjetnice ministra turizma Barbare Mesić o nacionalnom promotivnom spotu sa sportašima i umjetnicima mogla imati ljepši epilog. Ovih dana taj videouradak gledaju i lajkaju na svim stranama svijeta. Samo tijekom promotivne kampanje HTZ-a, vezane za finalnu utakmicu u Moskvi, na YouTubeu je spot pogledalo 2,5 milijuna ljudi.
>> Pogledajte i galeriju fotografija dočeka Vatrenih u Splitu