Donosimo ekskluzivne podmorske snimke trajekta nasukanog na otoku Situ

Marko Polo: Oštetili tank s gorivom, 5 tona nafte umalo iscurilo u more

marko polo
marko polo
marko polo
marko polo
marko polo
marko polo
marko polo
29.10.2009.
u 12:07
Kako doznajemo, odustalo se od miniranja podvodnih stijena. Moguće je da će Marka Pola pokušati pomaknuti pomoću zračnih jastuka i hidrauličnih dizalica.
Pogledaj originalni članak

Za odsukavanja trajekta Marko Polo s otočića Sit zamalo se nije dogodila ekološka katastrofa. U utorak je pri izvlačenju broda oštećen tank s gorivom te je postojala opasnost da najmanje pet tona nafte iscuri u more!

Pravodobnom intervencijom nije iscurila ni kap. Odmah nakon što je uočeno oštećenje tanka, ograđen je prostor, a sanacija rupe povjerena je roniocima splitske tvrtke Dubina, ovlaštene za podmorske intervencije, koja je nedavno iz Ohridskog jezera izvukla potonuli trajekt Ilinden.

Sreća da nije bilo valova
Ronioci su imali vrlo težak i opasan zadatak. Prostor između morskog dna i trupa broda bio je širok samo 40 centimetara.


Donosimo ekskluzivne podmorske snimke trajekta nasukanog na otoku Situ


Osim znanja i vještine, imali su i sreće jer nije bilo jačih valova i vrtloženja pa u tank nije prodrla morska voda, a nafta nije iscurila van. Završilo je bez ikakvih posljedica za okoliš. Tome svjedoče i neoštećena ronilačka odijela koja bi, u slučaju dodira s naftom – progorjela.

Pretakanje 330 tona nafte
Danas ujutro počelo je pretakanje 330 tona nafte s Marka Pola na brod Đeletovci, a od iskrcaja 18 vozila koja su ostala zarobljena u palubi zasad se odustalo iz sigurnosnih razloga.

Stigli su i stručnjaci iz rotterdamske tvrtke SMIT Salvage, najpoznatije za spašavanje na moru.

Oni su s kolegama iz Jadranskog pomorskog servisa trebali utvrditi najpovoljniji način za odsukavanje broda, a kako doznajemo, unatoč najavama, odustalo se od miniranja podvodnih stijena.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

JG
jura_grozni
12:30 29.10.2009.

ne znam situaciju ali ako ima prostora od krme do dna brodu treba opteretiti krmu da se pramac malo podigne i tada se brod povuče u natrag, olakšavanjem broda krma se diže i pramac se bolje oslanja na obalu. znači ne odteretiti brod nego drugačije rasporediti masu. ili sam možda u krivu, ali tako na Dunavu čamce odsučemo ;) ili sam u krivu jer nije isto čamac i Marko Polo XD

RA
rackizel
17:08 29.10.2009.

Ma čamac je jedno, a brod drugo. Taj manevar može vrijediti do određene dužine, a poslije je prevelika poluga pa bi došlo do pucanja strukture broda. Ovo s gumenim jastucima je najbolje rješenje. Tako se sad u svijetu oslobađaju iz ruševina od potresa. Podmetne se jastuk i zatim u njega pumpa voda. To diže sve. Jastuk površine 30x30cm diže, razmiče, nekoliko stotina tona betona bez opasnosti od iskrenja, eksplozije....

RI
riječanka
12:17 29.10.2009.

na Sit je došao Smit, sljedeči molim....