Hrvatski građani više putuju zbog razonode, a manje zbog biznisa, najčešće putuju unutar granica svoje države pa tako i 58 posto anketiranih ovogodišnji ljetni odmor planira provesti u Hrvatskoj, pokazaju u ponedjeljak objavljeni rezultati istraživanja Masterindex kompanije MasterCard.
Online istraživanje o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te stavu prema platnim karticama, kompanija MasterCard, u suradnji s Gfk - Centrom za istraživanje tržišta, provela je u travnju ove godine, na uzorku od 1011 korisnika hrvatskih bankarskih usluga, u dobi od 18 do 55 godina.
Kako se navodi u priopćenju o rezultatima istraživanja, Hrvati gotovo dva puta češće putuju radi razonode nego poslovno. Prosječni sudionik istraživanja radi odmora je u prošlih godinu dana putovao 3,2 puta, dok je na poslovnom putovanju bio 1,5 puta.
Nadalje, 65 posto putovanja radi razonode odnosi se na ona unutar Hrvatske, na eurozonu otpada 24 posto, dok se preostalih 12 posto odnosi na destinacije poput Moskve i New Yorka.
Kod poslovnih putovanja situacija je slična, 66 posto takvih putovanja se odnosi na Hrvatsku, a 26 posto na europske destinacije.
Ispitanici najčešće posjećuju obližnje destinacije - Ljubljanu, Sarajevo, Beč, Budimpeštu, München i Beograd, dok putovanja izvan Europe nisu česta, napominje se u priopćenju.
Kad je riječ o potrošnji, trošak dvije trećine putovanja iznosi do 5.000 kuna. Isto tako, prosječan se iznos potrošnje smanjio u odnosu na listopad 2015. godine, s 5.764 kune na 4.984 kune, pokazalo je istraživanje.
Nešto više troše ispitanici stariji od 30 godina s većim primanjima i oni iz Istre te Primorja i Gorskog kotara. Tako tri posto njih na putovanju troši više od 10.000 kuna. Kreditnim karticama najčešće se plaćaju zrakoplovne karte i smještaj u inozemstvu.
Istraživanje je pokazalo i da 58 posto ispitanika ove godine planira ljetni odmor provesti u Hrvatskoj, pri čemu 49 posto u vlastitom smještaju ili kod prijatelja. Oko 42 posto anketiranih unajmit će privatni smještaj, dok u hotelima planira odsjesti oko 12 posto ispitanika, ponajprije onih iznad 50 godina i s većim primanjima, navodi se u priopćenju.
"Tijekom tri ljetna mjeseca prošle godine našu je obalu posjetilo 8,43 milijuna turista, od čega je čak 93 posto inozemnih, a rezultati istraživanja MasterIndex pokazuju da će domaći turisti i ove godine pohrliti na Jadran", istaknula je Sanja Žigić, direktorica kompanije MasterCard u Hrvatskoj.
Prema rezultatima istraživanja, gotovinu za plaćanje smještaja još uvijek koristi 60 posto ispitanika i to ponajprije oni mlađi, niže platežne moći.
Anketirani kartice najčešće koriste na benzinskim postajama, pri kupnji svakodnevnih potrepština te odjeće i obuće.
Općenito, uporaba kartica na putovanjima povećava se s dobnom skupinom i primanjima, a karticu će 50 posto ispitanika koristiti u više od 40 posto kupnji, napominju iz MasterCarda.
Kako navode, rezultati istraživanja MasterIndex pokazali su i da se u Hrvatskoj prate najnoviji trendovi u industriji plaćanja odnosno da građani sve više vole kartice, raste popularnost beskontaktnih i mobilnih plaćanja, a kupnja online i dalje je privlačna velikom broju ispitanika.
A onda do nove godine, grah iz konzerve i otplaćivanje glavnice kamata na vašem Mastercardu.