Promotivni film Ministarstva turizma \"Turizam su emocije\" uistinu je emotivno primljen, ali zasad baš ne budi emocije na kakve su autori ciljali. \"Bez realne poruke i ijednog dobrog kadra\", \"Bolje bi bilo da su stavili spot Vice Vukova za \'To je moja zemlja\'\", \"Katastrofa, od montaže, kadrova, pa do same ideje i izvedbe\". To su samo neki od brojnih komentara o spotu na društvenim mrežama, čime je zlosretna sudbina nastavila pratiti domaće video i druge turističke uratke.
Poruka promašena
Prisjetimo se samo spota s obnaženom ženskom stražnjicom, koji je uzvitlao puno prašine zbog cenzorskih škara bivše premijerke Jadranke Kosor ili, još u vrijeme Franje Tuđmana, \"oktroiranog\" slogana \"Hrvatska raj na zemlji\", čije je autorstvo potpisala supruga Nike Bulića.
Istina, najnoviji spot \"Turizam su emocije\", kao prateći materijal netom usvojene Strategije razvoja hrvatskog turizma i za razliku od spomenutih uradaka, nije namijenjen turistima. Kao sastavni dio prezentacija i promocije Strategije razvoja turizma RH, namijenjen je turističkoj javnosti, potencijalnim investitorima i sl. Zamišljen je da preokrene domaću turističku priču i u prvi plan, umjesto klasičnih turističkih motiva, istakne turističku Hrvatsku kao zemlju emocija i doživljaja. \"Film komunicira poruke da će idućih sedam godina obilježiti konkretne promjene koje je zacrtala Strategija razvoja te da je turizam industrija doživljaja na čemu Hrvatska treba graditi turističku budućnost\", objašnjavaju iz Ministarstva turizma zašto su od zagrebačke tvrtke Aquis d.o.o. naručili promotivni film, koji su platili 66.500 kuna (plus PDV).
Svi vidjeli spot
– To doista nije film za promociju turizma, on je tek djelić priče o promjeni načina razmišljanja, jer naš turizam sutrašnjice neće biti priča o hotelima, kampovima pa ni dijelovima ženskog tijela koje spominjete, već o iskustvima, emocijama i doživljajima – jučer nam je rekao ministar turizma Veljko Ostojić, razočaran što se većina pažnje javnosti, umjesto na važnu činjenicu da je turizam napokon dobio razvojnu strategiju i stručna pitanja, usredotočila na prateći spot.
Promotivni film obećavajućeg naslova \"Turizam su emocije\" mnoge ostavlja bez emocija, ravnodušnima. Kod profesionalaca koji se bave sličnim poslovima, pak, ne prolazi nezamjetno. Već jučer su mnogi sve znali; vidjeli su spot, znaju za cijenu i – imaju mišljenje.
– Ako je turizam nešto što prednjači, u čemu imamo ambiciju biti dobri, najbolji, onda i promocija mora tome težiti. Bez obzira na to obraćamo li se \"običnim\" turistima, stručnoj javnosti, investitorima. A spot \"Turizam su emocije\", nažalost, daleko je ispod te razine – ocjena je poznatog redatelja Dalibora Matanića, koji na Visokoj školi tržišnih komunikacija predaje film, video i TV.
– Film je nemušt, loše režiran, akteri nisu uvjerljivi, loš je i izbor glazbe... Riječju, kao loša sapunica – oštar je Matanić.
Sama cijena, pak, nije sporna. Matanić kaže da je ona, kad su u pitanju ozbiljni, vrhunski spotovi od 300.000 kuna naviše.
Ministar se brani da spot nije namjenjen turistima nego potencijalnim investitorima. Iz Ruande?