Nikad manje učenika, nikad lošiji rezultati i nikad više slobodnih mjesta preostalih za jesenski upisni rok na fakultetima. Statistika je to nakon odrađenog ispita visokog rizika u hrvatskim školama, koji služi i završetku srednjoškolskog obrazovanja i upisu na fakultete.
Državna matura, kao jedina antikorupcijska mjera u školstvu, koja je prije deset godina označila kraj nekadašnje prakse upisivanja najprije onih kandidata koji su na fakultetima imali veze, a tek onda onih koji su imali bodove i znanje, danas je otkrila poražavajući rezultat.
Učenici nam ne čitaju, lektiru svladavaju s pomoću objavljenih sažetaka, čitanje s razumijevanjem im je potpuna nepoznanica, matematika nesavladiva. I koliko god loše djelovao potez politike koja se prva umiješala u maturu, mijenjajući iz godine u godinu pravila i pragove, odgovornost za loš rezultat podjednako s politikom dijele i učenici, roditelji, ali i nastavnici i ravnatelji škola.
Ovi potonji dužni su gradivo prenijeti tako da ga razumije baš svaki učenik u razredu, osigurati pomoć đacima i organizirati dopunske sate te pojednostaviti sadržaj. A ravnatelji su dužni zaposliti sposoban kadar. Loš rezultat učenika, uostalom, ogledalo je i njihova rada, pa bi lista sa školama čiji đaci ne postižu dobre rezultate, umjesto da je skrivena, trebala biti javna i uvjetovati mandat svakog ravnatelja.
Krivnja je i na roditeljima – moraju biti svjesni da školska ocjena više nema nikakvo značenje, a pritisci na nastavnike za što bolji prosjek ne štete nikome drugome nego njihovoj djeci. Jer koliko korisno roditeljima može biti pokazivanje svjedodžbe njihove djece s poklonjenim ocjenama koje su za njih zadovoljavajuće, a istodobno skrivati činjenicu da završni ispit ipak nisu uspjela položiti?
A učenici? Bez obzira na to kojoj generaciji pripadali, moraju razumjeti da se za državnu maturu ne može pripremati nekoliko mjeseci prije održavanja – to vrijeme dovoljno je tek za ponavljanje gradiva koje ih očekuje na tri obvezna ispita. Za državnu maturu trebaju se pripremati tijekom cijelog srednjoškolskog obrazovanja, učeći s razumijevanjem i ne preskačući školsko gradivo.
Lana, molim te analiziraj razinu zadataka. To je za plakati