vlada odlukama olakšala situaciju

Ministar Filipović o cijenama goriva: Što će biti nakon dva tjedna, to se ne može prognozirati

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Nakon redovne sjednice Vlade, ministar Davor Filipović dao je izjavu za medije
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Vlada dodatno smanjila trošarine i ograničila maržu na naftne derivate, od danas nove cijene goriva
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Vlada dodatno smanjila trošarine i ograničila maržu na naftne derivate, od danas nove cijene goriva
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Vlada dodatno smanjila trošarine i ograničila maržu na naftne derivate, od danas nove cijene goriva
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Vlada dodatno smanjila trošarine i ograničila maržu na naftne derivate, od danas nove cijene goriva
08.06.2022.
u 09:24
Ministar Davor Filipović rekao je da će se vidjeti kakva će situacija biti na svjetskim tržištima nafte te da će se onda po tome dalje formirati cijene
Pogledaj originalni članak

Ministar gospodarstva i održivog razvoja, Davor Filipović, gostovao je u emisiji Hrvatskoga radija "A sada Vlada". Rekao je, među ostalim, da je Vlada donijela brojne odluke kako bi olakšala situaciju građanima i gospodarstvu, a uslijed velikog rasta cijene energenata te velikog inflatornog pritiska. Na snagu su od ponoći stupile nove mjere koje bi trebale stabilizirati rast cijena goriva. Ipak, postavlja se pitanje što se može očekivati u tjednima koji su pred nama.

– Možemo znati što će se događati sljedeća dva tjedna. Što će biti nakon toga, mislim da u ovim uvjetima neizvjesnosti to ne može prognozirati. U ponedjeljak smo donijeli odluke o smanjenju trošarina i trgovačkih marži. Produžili smo period u kojem računamo cijene nafte i naftnih derivata, a ta je uredba na snazi idućih 30 dana – govori ministar, pojašnjavajući odluke koje je Vlada donijela. 

Video: Nove, niže cijene goriva

Dodaje da će se vidjeti kakva će situacija biti na svjetskim tržištima nafte te da će se onda po tome dalje formirati cijene. – Išli smo na interval od dva tjedna kako bismo išli u korist sugrađanima i gospodarstvu. Cijena je goriva sada niža nego da se išlo na tjedan dana. Ako će cijene goriva na svjetskim tržištima ići prema dolje, onda će i kod nas ići prema dolje – ističe Filipović smatrajući da, kad se uzmu u obzir sve okolnosti, ljudi mogu biti zadovoljni. 

"Neće biti nestašice goriva"

Govoreći o manevarskom prostoru Vlade, ministar kaže da postoji prostor vezan uz trošarine, a da se radi, kada je benzin u pitanju, o 36, 37 lipa po litri.

– Kada govorimo o dizelu, onda je tu prostor nešto manji, oko 16 ili 17 lipa. U izvanrednim okolnostima sve su opcije na stolu, analiziramo i pratimo što se događa na tržištu, a kako bismo mogli adekvatno reagirati. Učinit ćemo sve da budemo uz sugrađane i gospodarstvo – kazao je. 

Odgovorio je i na pitanje prijeti li možda i nestašica goriva. – Naše su zalihe, sukladno zakonu, 90 dana za naftu i naftne derivate. Usuđujem se reći da neće biti nestašica. Reakcija distributera ponajprije dolazi jer smo smanjili trgovačku maržu. Dugi niz godina one su bile delimitirane, a mišljenja sam kako u kriznim situacijama svi moraju podnijeti dio svoje odgovornosti, pa i naftne tvrtke te distributeri. Njihova je reakcija takva "jer smo skratili njihove zarade" više nego što postoji stvarna opasnost nestašica – kazao je. 

Na pitanje hoće li se ići i s dodatnim paketima pomoći za one najugroženije, poput primjerice poljoprivrednika i ribara koji su u teškoj situaciji zbog visoke cijene plavog dizela, ministar odgovara:  – Od 1. travnja Vlada je reagirala velikim paketom mjera od pet milijardi kuna. Da nije bilo intervencija Vlade, bilo bi većeg povećanja i cijena električne energije, kod plina također. Pratit ćemo situaciju i donosit ćemo adekvatne i pravovremene odluke, kao što smo ih donosili do sada – osvrnuo se ministar Filipović i na pitanje Janafa i distribucije te pitanje LNG-a na Krku.

– Ova novonastala situacija Hrvatsku stavlja u poziciju da možemo postati energetsko čvorište te važan igrač kad je u pitanju energija u ovom dijelu Europe. Janaf se nalazi u situaciji da s postojećim kapacitetima možemo zadovoljiti, recimo, sve potrebe Mađarske. Kapacitet je Janafa 11,4 milijuna tona, Mađarskoj treba 8,1 milijun. Bez ikakvih investicija možemo dobaviti naftu prema Mađarskoj. Janaf uz određene investicije može udvostručiti te kapacitete. S tog aspekta nalazimo se u dobroj poziciji. Kada govorimo o LNG terminalu, ne postoji europski dužnosnik, kada odem u Bruxelles ili negdje drugdje, koji ne skreće pozornost na važnost našeg postojećeg LNG-a. To je bio mudar potez Vlade. Plan je udvostručiti kapacitete LNG-a, da ide na 6,1 milijardu kubika, kako bi se osigurala opskrba Hrvatske, a kako bismo mogli opskrbljivati Sloveniju da bi plin mogao ići prema Mađarskoj. Razmišljamo o tome da u dogledno vrijeme plinom opskrbljujemo i BiH – ističe, dodajući da cijela situacija čini Hrvatsku ozbiljnim igračem na novoj energetskoj karti Europe. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

Avatar Zbregov
Zbregov
09:47 08.06.2022.

sljedeća 2 tjedna su ključna i to svi znamo, tako im i gazde nalažu!

PV
prcko.vita
10:12 08.06.2022.

Ajd stavite ruku na srce, što mi imamo lijepe i pametne ministre leleeee...

Avatar Dragovit
Dragovit
09:51 08.06.2022.

Psihološka granica 10 kuna (prošlo svršeno vrijeme), psihološka granica 15 kuna, psihološka granica 20 kuna, psihološka granica 25 kuna, psihološka granica 4 eura, psihološka granica 5 eura .... itd.