Ministar zdravlja Dario Nakić izjasnio se za uspostavu Hitne helikopterske medicinske službe (HHMS), poručivši kako je o tome već razgovarao s ministrom obrane Josipom Buljevićem i imenovao radnu skupinu koja će ispred Ministarstva zdravlja i Ministarstva obrane razraditi taj projekt.
Nakić je u Ministarstvu zdravlja primio predstavnike udruga koji su mu predali peticiju s 12.000 potpisa građana za nastavak rada HHMS-a, koju su prethodno dali i predsjedniku Hrvatskog sabora Željku Reineru.
I Nakić bi potpisao peticiju
Ministar je novinarima rekao kako bi i sam potpisao peticiju, istaknuvši da nije protiv HHMS-a nego protiv štetnog ugovora o pilot-projektu koji je potpisan s jednom talijanskom tvrtkom, čiju je kopiju pokazao novinarima. - Nemam apsolutno ništa protiv uspostave HHMS-a, dapače, već tražimo najbolji način kako to organizirati - rekao je Nakić. Ustvrdio je kako prema ugovoru s Talijanima jedan helikopter može nositi osobu tešku do 98 kilograma, a drugi do 90 kilograma. Također, helikopteri ne lete noću niti po lošim vremenskim uvjetima, pa takve intervencije moraju obavljati helikopteri Ministarstva obrane.
- Moramo naći rješenje koje će osigurati potpuno i kvalitetno pružanje usluge, da uvjeti budu prihvatljivi što se tiče kvalitete, financija i organizacije - kazao je Nakić.
MORH-ovi helikopteri skuplji
Na upit da komentira tvrdnju pomoćnika ministra Miljenka Bure, koji je vodio pilot-projekt, da su kritike na račun HHMS-a politička igra jer su MORH-ovi helikopteri skuplji, budući da je cijena oko 80.000 kuna po intervenciji, Nakić je ustvrdio kako se želi odlučiti za najbolju opciju. - S Burom sam razgovarao kratko, pozdravio sam ideju uspostavljanja službe. Sigurno se neću odlučiti za projekt koji će biti skuplji. Mi smo za četiri mjeseca helikoptere i medicinsku službu platili 11,5 milijuna kuna, a takav novi helikopter košta od 28 do 30 milijuna kuna, pa mi to ne izgleda kao povoljan ugovor - kaže Nakić.
Predajući peticiju, Mladen Tureček iz Udruge sigurnosti u prometu istaknuo je važnost HHMS-a za ruralna područja i otoke, ustvrdivši kako su brzina, efikasnost i dostupnost neke od najvažnijih prednosti zbog kojih se podnositelji peticije zalažu za nastavak rada HHMS-a.
Nosivost HHMS-ovih helikoptera
Rekao je da se dio ministrovih prigovora, poput neletenja po nevremenu, odnosi na Zakon o letenje, a ugovor koji je Nakić pokazao novinarima odnosi se samo na pilot-projekt. Nosivost helikoptera je mnogo veća, tvrdi Tureček, jer praktički može nositi 14 ljudi po 100 kilograma. - U manjim mjestima i na otocima nerijetko jedan liječnik pokriva više područja. Trenutno veliki heliodromi postoje samo u Splitu i Zagrebu, stoga MORH-ovi helikopteri ne mogu obaviti liječničku pomoć u tzv. zlatnom satu, a mi već imamo projekt na pet točaka kojima bi se pokrila cijela Hrvatska - rekao je Tureček.
Mađarska danas ima pet baza za HHMS, koje koštaju deset milijuna eura, a u funkciji su 365 dana u godini. Naša je procjena da bi za Hrvatsku bilo dovoljno devet milijuna eura, dodao je Tureček.
>>Vargini helikopteri ne mogu prevesti ni dvije vreće cementa
tako je. to su rjeci . zasto bi neka strana tvrtka uzimala novce . hrvarska da kupi 4 takva svoja helikoptera .dugorocno je to rjesenje. .. a stetnih ugovora imamo i previse.. a neka odgovaraju oni ko su ih potpisali