"Stavili smo mlijeko u tanjur, u mlijeko i pomoću kapaljke boju u mlijeko s deterdžentom. Sve smo izmiješali i fotografirali". Napisali su to učenici OŠ Strahoninec, polaznici foto-grupe, kojima voditelj i učitelj Davor Žerjav (37) na maštovite načine približava fotografiju.
- Učenici od 5. do 8. razreda jako su motivirani i zainteresirani jer imamo i puno praktičnoga rada te vježbi snimanja - pojašnjava Žerjav, koji je ljubav prema fotografiji pretočio i u knjige. Ovih dana objavio je drugu, "Kôd fotografske slike". - Namijenjena je zahtjevnijoj publici u koju ne spadaju samo fotografi, već i likovni umjetnici, ljudi iz medija, grafičari i ljubitelji fotografije kao lijepe umjetnosti.
To nije knjiga recepata za čitanje fotografije, ona tek nudi otvaranje novih horizonata za promatrače fotografskih slika, a oni, da bi u potpunosti doživjeli i shvatili fotografiju kao medij, moraju krajnje odgovore potražiti u sebi - kaže Žerjav. Fotografiju je zavolio u mladosti, i to preko klasične filmske fotografije koju mu je približio otac, a dublje je u nju zaronio nakon pojave digitalne tehnologije.
- Motiv za objavljivanje druge knjige je svjetonazor nas članova Fotokluba Čakovec, koji je i izdavač obje moje knjige, da se znanje i iskustvo moraju širiti i dijeliti s javnošću, ali i nedostatak izdanja o fotografiji hrvatskih autora. Ministarstvo kulture ne pridaje fotografiji značaj koji bi trebala imati, ne podržava fotografiju kao kulturno dobro, ne financira umjetničke projekte i ne potiče izdavačku djelatnost u području fotografije - napominje Žerjav.