Mane reprograma

Ministarstvo objasnilo zašto se zalaže za koncesiju na autoceste

Foto: Matija Topolovec/Pixsell
Ministarstvo objasnilo zašto se zalaže za koncesiju na autoceste
23.10.2014.
u 14:23
U priopćenju se ističe da trenutni kreditni dug iznosi 33 milijarde kuna, a uplatom "koncesijske naknade on se smanjuje na oko deset milijardi kuna".
Pogledaj originalni članak

Ministarstvo prometa, na čijem čelu se nalazi Siniša Hajdaš Dončić, objavilo je priopćenje u kojem ističu prednosti koncesije autocesta te mane reprograma kreditnih dugova.

U priopćenju se ističe da trenutni kreditni dug iznosi 33 milijarde kuna, a uplatom "koncesijske naknade on se smanjuje na oko deset milijardi kuna".

"Dvije ključne stvari u kojima profitiramo"

"Takvim će načinom značajnog smanjenja duga kroz idućih 25 godina građani i država profitirati u dvije ključne stvari: Jednokratnom otplatom većeg dijela kredita izbjeći će se plaćanje oko 23 milijardi kuna koje bi morali dati bankama za kamate kad bi bili prisiljeni taj iznos duga reprogramirati i imat ćemo na raspolaganju za nova ulaganja i investicije još 22,5 milijardi kuna prihoda od trošarina (kojim koncesionar neće raspolagati). Taj novac od trošarina, po 20 lipa po litri goriva koje idu Hrvatskim cestama i HŽ Infrastrukturi, idu u investicije gradnje i obnove državnih i lokalnih cesta i željeznica. To je velik razvojni potencijal i zamašnjak za gospodarstvo", pišu iz Ministarstva te naglašavaju da će preostali dio duga vraćati iz trošarine na gorivo koju je HAC zadržao.

Iz Hajdaš Dončićevog Ministarstva upozoravaju da bi bez davanje autocesta u koncesiju  navedeni novac morali potrošiti isključivo na vraćanje duga. "Glavnica trenutno iznosi 33 milijardi kuna, ali računajući cijenu reprograma za kamate bismo morali izdvojiti još oko 30 milijardi kuna", pišu iz Ministarstva. Kao mane reprograma duga navode da bi se, kako bi otplatili kredite, morali zadužiti za 34 milijarde kuna, a "po tom modelu bi nakon 2020. godine dug bio veći nego što je sada" te objašnjavaju da zarada od HAC-a i ARZ-a iznosi manje od 8 milijardi kuna. "Iz ovog je jasno kako uz zaradu od cestarine nedostaje još 28,8 milijardi kuna", pišu iz Ministarstva.

Cijelo objašnjenje Ministarstva zašto oni smatraju da je koncesija dobra, a reprogram loš pročitajte OVDJE.

>>Izračunao sam zašto je monetizacija – prijevara

>>Premijer je prekršio zakon braneći davanje autocesta u koncesiju

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

ZN
Znjovinar
15:12 23.10.2014.

Kakva diletantska tablica i analiza Ministarstva (E to su uhljebi!). Pa ne mogu vjerovati. Dali su pregled za sljedećih 6 godina (ne i za 30-50) kad su kreditne obeze uvjerljivo najveće. Iza 2020. ide neka sića. Drugo prihodi sveke godine isti - 1,1 milijarde kn. Koga zanima neka ode na stranice huka.hr - Nacionalno izvješće 2013. pa će vidjeti da su prihodi od 2006. - 2013. porasli za 24,22%. Rast će i dalje jer će se uskoro početi naplaćivati Zagreb- Lekenik , a i most na Dravi (Osijek) će biti gotov pa će profunkcionirati AC Mađarska - Bosna. Treće: kome će ići bespletna zagrebačka obilaznica koju održava HAC. Ide li ona u koncesiju? Nevjerojatan diletantizam Ministarstva.

BA
balic
14:44 23.10.2014.

Nikad vi niste znali racunati ,da jeste nebi nam javni dug bio 35 milijardi € .. Kad AC budu vase vlasnstvo (privatno ) onda ih dajte u koncesijua ne ono za sto gradjani placaju da bi vi krpali proracun mi placali jer nam dugovi svejedno ostaju ,a vi opet nova zaduzivanja pravili. Ne sakupljaju se potpisi jer ne znamo sto sa vremenom, nego da se vama i vasoj rasprodaji drzavne imovine stane ne put, da vas se sprijeci.

CR
crocro
14:38 23.10.2014.

Za nepovjerovati. Kako još imaju snage zalagati se za koncesiju autocesta, umjesto da pričekaju broj potpisnika peticije. Oni o koncesiji govore kao o gotovoj stvari bez obzira na postupak prikupljanja potpisa protiv monetizacije autocesta. Oni kao da se ne obaziru na volju građana, oni jednostavno guraju svoje ideje bez pardona i bez milosti. Pričejakte malo, spustite loptu na zemlju i pričekajte broj potpisnika, a nakon toga nastavite tamo gdje ste stali. Nikakva obrazlaganja vlade u ovome trenutku nisu potrebna. Ali da, vi želite preventivno djelovati na možebitne nove potpisnike peticije tako da odustanu zbog razloga vašeg objašnjenja pušanstvu kao i zbog kišnog vremena. No, Odbor najavljuje broj potpisa koji je potreban za raspisivanje referenduma. Zato razumijemo pokušaja vlade u objašnjenjima koja se svaki dan događaju, ali je teško povjerovati da se može zaustaviti volja najveće većine građana i njihova odlučnost.