Nakon što su se u medijima pojavile informacije o preseljenju Ministarstva zaštite okoliša i prirode, Državnog zavoda za zaštitu prirode, Agencije za zaštitu okoliša i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u poslovnu zgradu Zagrebtower, oglasilo se i Ministarstvo tvrdeći kako će se selidbom ostvariti uštede.
– Razlozi za preseljenje bili su ostvarenje ušteda u proračunu Republike Hrvatske i povećanje učinkovitosti poslovanja. Tijela iz resora zaštite okoliša i prirode danas posluju na 11 lokacija u Zagrebu a 80% tih lokacija je u najmu po uvjetima koji su bitno nepovoljniji od trenutačno dostupnih na tržištu. Preseljenjem tijela iz resora zaštite okoliša i prirode koja se financiraju iz proračuna ostvarit će se godišnja ušteda od 3,5 milijuna kuna ili 35%, navodi se u priopćenju Ministarstva.
Najam prostora i parkirnih mjesta, troškovi režija u kojima su električna energija, komunalna naknada, odvoz otpada, grijanje, troškovi vode, pričuve i zaštitarske službe te troškovi telefona i interneta, čišćenja ureda i tehničko održavanje za tijela koja se financiraju iz proračuna RH u opciji da ne dođe do preseljenja iznose 9.706.683 kn (iznos s PDV-om). Navedeni troškovi za tijela koja se financiraju iz proračuna RH na lokaciji Zagreb Tower iznosit će 6.326.361 kn i uključuju iste stavke: fiksni troškovi najma ureda i parkirnih mjesta; fiksni troškovi režija koji uključuju električnu energiju, komunalnu naknadu, odvoz otpada, grijanje, troškove vode, pričuve i zaštitarske službe i tehničko održavanje; te troškove telefona i interneta (iznos s PDV-om)
Pored toga podići će se učinkovitost i ostvariti dodatne indirektne uštede. Financijske će proizaći iz objedinjavanja pojedinih funkcija poput urudžbenog zapisnika, pisarnice, čišćenja i sličnog. Koristit ćemo zajedničku ITK infrastrukturu te prostore za sastanke. Pored toga ostvarit ćemo poboljšanje učinkovitosti jer prestaje gubitak vremena i troškovi koji nastaju transportom spisa i ljudi između 11 lokacija u Zagrebu a koji su na osnovi podataka iz 2012. godine procijenjeni na 430.000 godišnje, poručuju iz Ministarstva.
– Da bismo razmotrili opciju preseljenja dijela institucija (do maksimalnog broja od 290 djelatnika) u dvije zgrade u Krajiškoj, zatražili smo procjene koliko bi stajalo uređenje i po informacijama koje smo dobili, uređenje dviju zgrada stajalo bi oko 25 milijuna kuna ako bi se radili 'klasični' uredi ili oko 40 milijuna kuna kada bi se radile 'zelene zgrade' – zgrade obnovljene po načelima energetske učinkovitosti i u skladu s principima zelene gradnje. Za navedeno nemamo novac u proračunu ni mogućnost da se osigura i u ovom trenutku takva investicija ne bi bila poslovno opravdana.
U skladu s propisanom procedurom, prije donošenja odluke o preseljenju zatražen je prostor od DUUDI-ja, a ponude na tržištu (njih 8) zatražene su tek nakon što je DUUDI potvrdio da ne postoji adekvatan prostoru u vlasništvu RH tražene veličine, spreman za korištenje, javlja Ministarstvo.
Nije mi jasno radi čega država ne napravi jednu zgradu pa da sva ministarstva budu u njoj. Sigurno bi bila jeftinija glede sigurnosti, a da ne kažem funkcionalnosti, ali na taj način bi se lova mogla manje zamračit.