ŠTO JE ISTINA?

Mit o savršenim njemačkim autocestama

Foto: DW
Njemačka
09.02.2018.
u 19:26
Njemačka premalo ulaže u infrastrukturu, u prosjeku samo 2% bruto domaćeg proizvoda ode primjerice na održavanje i izgradnju novih prometnica ili mostova.
Pogledaj originalni članak

Savršene autoceste, brze pruge, sigurni mostovi – tako stranci zamišljaju Njemačku. Oronule ceste, opasni mostovi, zatvorene željezničke stanice – tako Njemačku vide Nijemci. Što je istina?

Njemačka premalo ulaže u infrastrukturu, u prosjeku samo 2% bruto domaćeg proizvoda ode primjerice na održavanje i izgradnju novih prometnica ili mostova. Nijemci tu u načelu radije štede nego što investiraju.

Ukupna visina državnih investicija u 2016., znači ulaganja u infrastrukturu, znanost, školstvo ili kulturu, iznosila je točno petinu bruto domaćeg proizvoda.

Susjedna Češka godinama ulaže između 25 i 30 posto BDP-a, Austrija 23%, dok su samo Poljska i bogati Luxemburg nešto škrtiji od Nijemaca.

Pretjerana štedljivost države zabrinula je i mnoge Nijemce. Čak 81% građana smatra da će, ako se takav trend nastavi, prometnice uskoro propasti.

Posebno je katastrofalna i za građane opasna situacija s mostovima. Od ukupno 39.000 mostova u Njemačkoj, samo svaki četvrti je u vrlo dobrom ili odličnom stanju.

Pogledajte novi #DE_facto!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 56

NE
nemesisdns
19:38 09.02.2018.

kakve veze ima postotak, kad je ovih njemackih 2% vise nego ceskih 20%. osim toga je ceska drzava u razvoju kao hrvatska, naravno da grade vise, jel nemaju ceste.

DU
Deleted user
20:21 09.02.2018.

Svake godine po njemačkim autocestama vozim se oko 20 tisuća kilometara. Prije umirovljenja bilo je to znatno više. I to preko 45 godina! Istina je da ima mostova koji u lošem stanju ali je isto tako istina da se takvi mostovi saniraju. Gloedam druge europske države i njihove autoceste. Još su ove njemačke neka vrsta raja na kugli zemaljskoj. U nedjelju sam vozi austrijsku autocestu Suben-Wells- Linz_Liezen-Graz - nisam se baš oduševio - pogotovo ne stanjem mnogobrojnih tunela. Članak ovako kako je objavljen vrlo je površan, rekao bih čak da je zle namjere, ali i velika porcija neznanja i neprofesionalnosti.

DU
Deleted user
21:34 09.02.2018.

Umjesto da prenosite nečije vijesti, sami se uvjerite u njemačke ceste. Npr. B304 ravnija od tepiha a šira od Ilice... Nije sve idealno kao u motivima, ali članak je baš bez veze.