Posljednjih nekoliko godina na hrvatskome tržištu sve je veća potreba za strukovnim zanimanjima, a pokušavaju se pronaći načini kako mlade usmjeriti, ali im i pružiti nadogradnju vještina kako bi se mogli što bolje snaći na tržištu rada. Obrazovanje koje se dobiva samo na razini obvezatnoga za napredovanje i ostvarivanje željenoga profesionalnog uspjeha i zadovoljavajućega životnog standarda više nije dovoljno. Potrebno je ulagati u dodatne edukacije i treba postati što konkurentniji na tržištu rada.
Kako bi mladima iz ugostiteljske i turističke struke pružila podršku i otvorila nove mogućnosti zapošljavanja, pa čak i samozapošljavanja, Coca-Cola HBC Adria već drugu godinu zaredom pruža mogućnost dodatnoga osposobljavanja učenika završnih razreda srednjih škola ugostiteljskih i turističkih usmjerenja u sklopu programa Raise the Bar Youth.
Riječ je o programu koji je razvijen na temelju kvalitativnoga istraživanja agencije Ipsos koje je pokazalo da su potrebne određene dodatne vještine i znanja važna za rad u ugostiteljstvu, ali koji zbog nedostataka raznih resursa nisu bili dovoljno zastupljeni u redovnoj nastavi.
Osposobljavanje je namijenjeno učenicima koji će jednoga dana steći zvanje kuhara, slastičara, konobara, hotelijersko-turističkoga tehničara, turističko-hotelijerskoga komercijalista, pomoćnoga konobara, pomoćnoga kuhara, slastičara i agroturističkoga tehničara.
Obrtnička škola u Požegi osvojila donaciju od 6.500 eura
Ove godine u travnju završeno je prvo izdanje obrazovnoga programa Raise the Bar Youth, u kojemu je sudjelovalo više od tisuću učenika iz 33 škole iz cijele Hrvatske, a program je uspješno završilo više od četvrtine svih učenika završnih razreda škola s ugostiteljskim i turističkim usmjerenjima. Maturanti su programom bili više nego zadovoljni jer su usvojili korisna znanja o komunikaciji i timskome radu, upoznali su najnovije tehnike i trendove u ugostiteljstvu, a otkrili su i što je to poslovno planiranje te saznali više o samozapošljavanju i financijskoj pismenosti.
S druge strane, profesori koji su se u program uključili kao mentori edukaciju su ocijenili visokom prosječnom ocjenom 4,75, pri čemu su sam sadržaj programa ocijenili ocjenom 4,86 od 5.
U sklopu programa Raise the Bar Youth proveden je i nagradni natječaj, u kojemu je sudjelovalo 25 škola, a najuspješnija je bila Obrtnička škola Požega, koja je osvojila i donaciju u iznosu od 6.500 eura za nabavu opreme za izvođenje nastave.
– Sudjelovanje u programu Raise the bar Youth obilježeno je isključivo pozitivnim dojmovima. Od davanja uvida u mogućnosti razvoja karijere u ugostiteljstvu do poticanja na promišljanje o razvoju novih poduzetničkih projekata i mogućnosti samozapošljavanja. Naravno, najveću pozornost učenika privukli su primjeri dobre prakse koje su im tako srčano prenijeli profesionalci Karlo Ferenčak, glavni barmen Michelin* restorana Noel u Zagrebu, Marko Gajski, glavni kuhar Michelin* restorana LD Korčula, Igor Gudac, chef, vlasnik bistroa Broom44 i poduzetnik, Matija Belković i Matija Hrka, osnivači robne marke specialty kave Cogito i istoimenoga lanca specialty coffee shopova te Vedran Gulin, osnivač događanja Zagreb cocktail week i restorana SOI. Vidjeti svijet uspješnih profesionalaca iz struke i čuti njihove poduzetničke priče jedno je od najvećih blagodati ove edukacije. – smatra prof. Marijana Levar, koja je sudjelovala u provedbi programa Raise the Bar Youth u Obrtničkoj školi Požega.
Naime, kako je profesorica Marijana Levar istaknula, svaki od obrađenih modula neizostavna je stavka u budućoj profesionalnoj orijentaciji učenika ugostiteljskih i turističkih usmjerenja, a edukacija o financijskoj pismenosti temelj je budućega upravljanja financijama u osobnome životu, ali i ako tko od učenika krene u poduzetničke vode.
Marijana Levar skrenula je pozornost i na važnost poznavanja komunikacijskih i interpersonalnih vještina, koje su obuhvaćene programom osposobljavanja jer je u ugostiteljstvu presudna kvalitetna suradnja s kolegama i klijentima.
– Usavršavanje u sklopu obrazovnoga programa Raise the Bar Youth pomaže učenicima da postanu bolji profesionalci u ugostiteljstvu, otvara im vrata za bolje karijerne mogućnosti i pomaže im da budu konkurentni na tržištu rada. Isto tako sudjelovanje u edukativnim projektima omogućuje učenicima da upoznaju ljude iz struke, učitelje i mentore koji im mogu pomoći u budućemu razvoju karijere, što može dovesti do boljih poslovnih prilika. Smatram da sudjelovanje u ovome projektu omogućava i nastavnicima da prilagode svoj pristup učenju kako bi on bolje odgovarao potrebama učenika, a to pomaže da budu bolji učitelji i bolje podrže svoje učenike u usmjeravanju prema razvoju karijere u ugostiteljstvu i turizmu. – iznijela je svoje dojmove o prvome izdanju programa Raise the Bar Youth Marijana Levar.
U tijeku je i drugo izdanje!
Program Raise the Bar Youth nastavlja se i ove godine, a organiziran je u pet mrežnih modula koje vode domaći stručnjaci u tim područjima, među kojima su i poznati hrvatski barmeni, kuhari i ugostitelji.
Slušanjem svih pet modula škola stječe pravo sudjelovanja u nagradnome dijelu programa, u kojemu je moguće osvojiti vrijedne novčane nagrade – tri škole, čiji učenici u najvećemu broju odslušaju svih pet modula programa i uspješno riješe povezane kvizove, mogu osvojiti 5.000, 3.000 ili 2.000 eura, a nagrade su namijenjene nabavi potrebne opreme ili materijala koji će olakšati izvođenje nastave.
Sadržaj donosimo u suradnji s Coca-Colom HBC Adria