Učenje matematike na nov i zabavan način u hrvatskim školama. Zvuči nemoguće, ali nije. Pomoć nudi Damir Sabol, čija je aplikacija PhotoMath pobrala pohvale i golemu pažnju na konferenciji TechCrunch Disrupt Europe u Londonu. Revolucionarna aplikacija omogućava da se fotografiranjem matematičkog zadatka ili jednadžbe odmah dođe do rješenja, pa i izvoda tog rješenja.
Koliko je aplikacija uspješna, najbolje govori podatak da je dosad preuzeta više od 1,8 milijuna puta. Sabol je već pozvao domaće tvrtke koje razvijaju rješenje za e-obrazovanje, pogotovo one koje to već i aktivno rade s CARNetom, da se jave jer im je spreman za početak besplatno ustupiti tehnologiju ugrađenu u PhotoMath. No dosad mu se nitko nije javio. Ali javila se velika izdavačka kuća u SAD-u koja se bavi udžbenicima.
Igrice u nastavi
– Vjerujemo da ima načina da se naša tehnologija koristi. Snaga pametnih telefona je velika i ona se može kombinirati s udžbenicima. Djeci možete animacijama ili igricama objasniti o čemu se tu radi – objašnjava Sabol. Ideja je, dodaje, nastaviti surađivati s drugim edukacijskim kompanijama koje proizvode edukacijske aplikacije. Aplikacija PhotoMath može, kaže, biti dobra podloga za nove edukacijske proizvode koji školarcima itekako mogu olakšati da savladaju matematiku.
– To je nešto što bi pomoglo djeci koja ne znaju što bi, koja gledaju u knjigu i zadatak koji ne mogu riješiti, a ne znaju ni njihovi roditelji – kaže Sabol.
Sabolova ponuda zaintrigirala je i ministra znanosti, obrazovanja i sporta Vedrana Mornara.
– Rado bih to vidio i sastao se s gospodinom Sabolom ako je to nešto što želi dati svima. Moguće je to uklopiti u naš školski sustav. Možda već u projekt e-škole koji bi trebao kao pilot-projekt krenuti iduće školske godine ako nađemo novac za to – kaže Mornar. Informatička tehnologija u školstvu je, dodaje, budućnost i kad-tad će se i to morati uvesti u naš obrazovni sustav.
Opasno za instruktore
S tim se slaže i matematičar Petar Mladinić, ravnatelj matematičke V. gimnazije u Zagrebu.
– To je velika, pametna stvar. Ona otvara nove perspektive. Pitanje je samo što hoćemo s tim – kaže Mladinić. Definitivno se slaže s time da se zastarjela škola mora osuvremeniti i da stvari u hrvatskom školstvu treba mijenjati.
– Nisu svi na početku htjeli ni kalkulator djeci dati. Tehnologija nosi promjene. Dobra je to stvar, ali treba sjesti i raspraviti. Moraš znati čemu služi – upozorava Mladinić. Ne vjeruje u velike zloporabe u slučaju da se aplikacija i uvede u nastavu. – Kada sam bio profesor, dao bih đacima da na stolu imaju sve što žele. Brzo su shvatili da na ispit moraju doći pripremljeni da bi mogli uopće u knjizi naći što žele – kaže. No može se dogoditi, dodaje, da takve tehnologije ipak unište veliki biznis privatnih instrukcija.
>>Hrvatska aplikacija koja rješava jednadžbe hit u svjetskim medijima
kao prvo, naslov članka je totalno besmislen - jednadžbe su samo jedan maleni dio matematike, tako da reći kako ova aplikacja "riješava sve matematičke zadatke" je potpuno retardirano. kao drugo, ova aplikacija je na prvi pogled zgodan štos, a na drugi pogled to i ostaje - samo zgodan štos. 99% ljudi će je skinuti, riješiti dvije, tri jednadžbe i - izbrisati sa moba. ovakvi programi postoje već više od 20 godina, ali pitam se koliko ljudi ih ima na svom kompu - gotovo nitko... osim malog broja ljudi koji svakodnevno riješavaju desetine jednadžbi. i prepoznavanje teksta je poznato već desetinama godina... i danas postoje desetine besplatnih programa za to. ovaj programčić će srednjoškolcima samo još dodatno smanjiti ionako skromno znanje iz matematike, jer im nudi gotovo riješenje, bez potrebe da razumiju postupak. pitam se što je sljedeće na listi zaglupljivanja školaraca - možda aplikacija koja će im čitati tekst iz knjige... pa se neće morati "zamarati" učenjem abecede...