Prema aktualnim pokazateljima i uvjetima u kojima se svijet našao, digitalno doba nikad nije bilo prisutnije. Digitalizacija nas okružuje. Podsvjesno ili svjesno, bez pametnih uređaja teško možemo zamisliti svakodnevnicu. Povezanost kroz digitalni svijet postala je prioritet, ali i pravo svakog građana. Da je digitalna budućnost pred nama dokazuju i statistike pa tako 89 posto tvrtki misli da bez digitalizacije neće moći kvalitetno voditi svoje poslovanje, a ni napredovati na tržištu. U novonastalim okolnostima modernog doba, ne možemo se ne zapitati što je s digitalizacijom najvažnijeg sektora za svakog od nas – zdravstva. Donosimo vam priču o tome kako izgleda moderno hrvatsko zdravstvo te vas upoznajemo s pogodnostima za koje možda niste znali – primjerice, da je zdravstvena skrb dostupna gotovo u potpunosti iz udobnosti vlastitog doma.
Manje liste čekanja
Liječnici su potvrdili da je fokus u digitalizaciji zdravstva upravo na većoj prisutnosti i posvećenosti prema pacijentu. Ona počinje od manjih listi čekanja, što se u Hrvatskoj pokazalo izuzetno uspješnim. Od 2003. kada je digitalizacija započela s tim ciljem do danas, možemo se pohvaliti izuzetno modernim rješenjima i sustavima koji uvelike olakšavaju komunikaciju, ali i administrativne procese u zdravstvu.
Konkretno možete naručiti recept za lijek potpuno online, podići doznaku pa čak i otvoriti bolovanje, a sve putem centralnog elektroničkog sustava zdravstvene zaštite. Usluga je to koja olakšava ne samo pacijentima, već i liječnicima, budući da su duge liste čekanja odveć poznat simptom našeg zdravstva. Da je digitalizacija zaista postala navika, potvrđuju i liječnici koji su se toliko na nju navikli, da bi bez nje teško funkcionirali, a naročito u vremenima pandemije.
Slobodno vrijeme – više vremena pacijentu
Rješavanje papirologije oslobodilo je znatno više prostora liječnicima pa je svo to vrijeme sada moguće uložiti u pacijenta i temeljitiju pretragu. Mnoge se zdravstvene ustanove i ambulante već služe uslugama poput e-nalaza putem kojega mogu raspisati nalaz, e-recepta za izdavanje recepata te e-doznaka. Osim toga, putem tehnologije moguće je online zakazati i potvrditi potrebne pretrage i laboratorijske dijagnostike, a rezultati u vrlo kratkom roku putem Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava dolaze liječniku na uvid. Da biste bili korisnik digitalne usluge zdravstva, dovoljno je posjetiti vlastiti e-građani sustav i spojiti se na portal zdravlja ili pretražiti Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske, koji predstavlja digitalnu uslugu svjetskih standarda. Hrvatska je među prvim zemljama uvela uslugu e-recepta, koja funkcionira bez poteškoća i dostupna je svima.
Konzultacije s liječnikom potpuno online
Cijela ova priča ne bi bila moguća da u digitalizaciju zdravstva nije uložen predan rad raznovrsnih liječnika Republike Hrvatske. Zato sada imamo efikasan uporabljiv sustav.
Naime, ne tako daleko u budućnosti možemo očekivati da će digitalna komunikacija između pacijenta i liječnika postati standard. To će, prema mišljenju liječnika, pomoći da se pacijenti lakše pridržavaju dogovora s liječnikom, podsjećaju na termine te ono najvažnije – da zdravstvena skrb bude redovitija. Ukratko, čeka nas personalizirana komunikacija i individualni pristup svakom pojedinom pacijentu.
Pravi primjer naprednog zdravstva i individualnog pristupa predstavlja i novi tehnološki napredak – A5 uputnica. Ona omogućuje cjelokupnu komunikaciju s liječnikom potpuno online. Po završenoj dijagnostici, liječnik popunjava format te šalje u Centralni informatički zdravstveni sustav podatke o potrebnim poduhvatima i pretragama. Na taj način pacijenti ne moraju dolaziti u ambulante na preglede, što predstavlja svojevrsnu virtualnu ambulantu. Valja napomenuti kako A5 uputnica ne može zamijeniti fizički pregled liječnika, ali uvelike može pomoći ako se radi o kroničnom bolesniku, s već poznatim tegobama. Na taj se način smanjuje bespotrebna administrativna praksa. Ova usluga doslovce predstavlja uslugu virtualne klinike te savjetovališta, a izuzetno je bitno naglasiti da je cijeli poslovni proces A5 uputnice zaštićen svim sigurnosnim elementima središnjeg djela sustava CEZIH.
Nema ulaganja – nema digitalizacije
Cijela ova priča ne bi bila moguća da nije bilo ulaganja i povjerenja te podrške liječnicima i zdravstvenom sustavu. Kompanija INA je jedan od pozitivnih primjera visoke svijesti o važnosti ulaganja u zdravstveni sustav. Svojim ulaganjima već godinama pomažu pozitivnim pomacima u zdravstvu. Pandemija koronavirusa uzrokovala je snažan pritisak na zdravstvene sustave posvuda u svijetu, od čega nije bila izuzeta ni Hrvatska gdje su situaciju dodatno otežali i snažni potresi kojima smo svjedočili prošle godine. Svjesna ovih iznimnih okolnosti u kojima se nalazi zdravstveni sustav, ali i cijelo društvo, INA ove godine pomaže zdravstvenim institucijama s donacijom u vrijednosti od 1,4 milijuna kuna.
Sadržaj omogućila INA.