Ministarstvo obrane RH moralo je kapitulirati. Priznali su da je remont naše borbene eskadrile MiG-ova 21 u ukrajinskom zavodu u Odesi obavljen – loše.
Vijest koju objavljuje Jutarnji list kaže da su Ukrajincima uplatili 56 milijuna kuna za prvih šest zrakoplova te im "rebnuli" penale zbog "lošeg remonta" od dva milijuna kuna. Mali korak za čovječanstvo, veliki za Ministarstvo koje loše vijesti proglašava tajnom. U dvije godine, koliko traje trakavica s remontom MiG-ova 21, u Ministarstvu su mnogo tinte potrošili na demantije jer su hrvatski mediji objavili na desetke tekstova, priloga i emisija o problematičnom poslu koji je prije godinu i pol ministar obrane Ante Kotromanović potpisao u Zagrebu s generalnim direktorom Ukrspecexporta D. Aleksandrovičem Peregudovim.
Posao je "ureknut" već na početku jer je Peregudov odmah po povratku u Kijev smijenjen. Došao ga je glave skandal kad je, nekoliko mjeseci prije, na istom aerodromu uhićen s koferom s neprijavljenih 600.000 dolara. Ispostavilo se da dolari pripadaju ukrajinskom krijumčaru Juri Poljevoju za kojim se vuku korupcijske afere iz raznih država, pa i nama bliskih i "usporedivih" BiH i Makedonije. Na ovaj "poslovni" tandem fokusirali su se Makedonci jer im se srušio u Ukrajini remontirani helikopter, pri čemu je poginulo 11 vojnika. Podignuli su optužnicu za pronevjeru 2,8 mil. dolara i uhitili devet osoba, od zastupnika do ljudi iz ministarstva obrane. Premda su i u našem MORH-u upozoravani da ukrajinski zavodi više nisu što su bili (napustila ih većina inženjera Rusa) te da nemaju ni opremu kojom mogu izgurati traženi generalni remont MiG-ova i produljivanje životnog vijeka na još 10 godina, ljudi u Ministarstvu ogorčeno su branili svoj potpis i isticali da je ta "ponuda najpovoljnija". Svih 12 MiG-ova trebalo je letjeti već u srpnju 2014.. Do danas HRZ je preuzeo šest zrakoplova. Pokazalo se da je na pet dokupljenih aviona (tzv. jemenci) obavljen nekakav sumnjivi remont bez obzira na to što je zadnji generalni remont bio obavljen 2008., otkad su stajali na otvorenom na aerodromu u Odesi. Koliko su "poštelani", vidi se i sada jer svi nedostaci nisu otklonjeni. Naši su se nadali da će na preostalih sedam "domaćih" MiG-ova, koliko ih je iz Zagreba otišlo u Odesu, biti ipak obavljen bolji posao, no prevarili su se.
Djelomično i stoga što je MORH još u travnju 2014. iz Odese povukao našeg glavnog inženjera, tehničare i probnog pilota koji su nadgledali što tamo rade. Tijekom ljeta u Zagreb je stiglo šest aviona, a još je jedan na remontu. U kakvu su stanju, postala je tajna, no osoblje ne krije da zrakoplovi "sastave" po nekoliko letova, onda nešto otkazuje ili se ne može dovesti u potpuno sigurno stanje. Može se očekivati da će RH uplatiti i ostatak novca pa, odbijemo li još jedne penale, sve će nas to stajati oko 17 milijuna eura (130 mil. kn). Koliko je to "najpovoljnije", a de facto nemamo eskadrilu, valjda će netko morati objasniti. Kako sada iz MORH-a neslužbeno stiže objašnjenje da se "te stare kante ionako nije moglo remontirati kako spada", jasno je da će nastaviti sa zataškavanjem i traženjem alibija, pa dok prođe mandat. Umjesto da priznaju "grešku" i realnost da ovi MiG-ovi iz Odese nikad neće letjeti u punom broju. Te odluče da valja dokupiti nekoliko drugih, dobro remontiranih MiG-ova 21, kako bi piloti mogli ostvariti potrebne sate naleta. I kako bi HRZ-u ostala borbena eskadrila, dok ne (i ako) nabavimo noviju.
Dakle, i dalje ćemo glumiti da ne postoji korupcijska afera s natječajem za remont hrvatskih MIG-ova, iako su svjedoci o tome govorili na jednoj lokalnoj TV. Bitno je da DORH i režimski mediji zabiju glavu u pijesak, i onda kao da se ništa nije ni dogodilo. Super!