Radovi na gradnji tog mosta, koji je 40-ak metara duži od budućeg Pelješkog mosta, službeno su počeli tek 2011. kad su Hrvatske autoceste kreditom osigurale sredstva za tu investiciju. Rok za dovršetak radova bio je 30 mjeseci, odnosno prosinac 2013. Ugovor za gradnju mosta dobile su domaće tvrtke Viadukt, Osijek-Koteks, Konstruktor-inženjering, Skladgradnja i Hidroelektra Niskogradnja. No taj najduži most u Hrvatskoj još nije gotov. Nedovršeno je ostalo, kako nam kažu u HAC-u, još 0,3 posto radova.
A u stanje izgrađenosti od 99,7 posto most Drava došao je još prije gotovo dvije godine, kad je nastao spor između izvođača radova i HAC-a zbog troškova gradnje. Kao kažu u HAC-u, izvođači radova zahtijevali su da im plate još 202,1 milijun kuna. Pritom su, navode, uvjetovali potpisivanje sporazuma o tim njihovim zahtjevima kako bi nastavili s radovima. No Vijeće za rješavanje sporova, koje je bilo definirano u ugovoru o gradnji, a koje čine neovisni stručnjaci, priznalo je 107,9 milijuna kuna tih troškova. HAC je pak na osnovi toga priznao 94,1 milijun kuna. Dok je trajao spor, HAC je izvođačima platio 22,6 milijuna kuna. Tako je preostalo platiti 71,4 milijuna kuna. No investitor je izvođačima obračunao ugovornu kaznu za prekoračenje rokova od 48,2 milijuna kuna pa, kad se to prebije, ostalo je platiti 22,2 milijuna kuna.
HAC je tako spreman izvođačima platiti taj iznos i nudi im potpisivanje sporazuma kako bi potom završili preostale radove na mostu, vrijedne oko tri milijuna kuna. U HAC-u kažu da su na mostu dosad izvedeni radovi vrijedni 826 milijuna kuna, a da je u onih 71,4 milijuna kuna koji nisu plaćeni i indirektni troškovi izvođača nastali ne njihovom krivicom, kad je, primjerice, vodostaj Drave bio visok pa nisu mogli raditi. U 0,3 posto preostalih radova koje još treba odraditi ubraja se uređenje zatega na pilonima, uklanjanje nekih sitnih nedostataka poput krpanja odvodnih cijevi...
>>Cijelu priču pročitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista od utorka ili u našem e-izdanju.
Ne propustite i ostale teme:
>>Kinezi Hrvatskoj nude investicije vrijedne 13 miljardi eura
>>U prvih osam mjeseci rođeno 236 beba više nego lani, ali iseljavanje ne prestaje
>>Krah Ronalda: Portugalcu otkazuju sponzori, gubi nagrade, status i ugled
>>Veliki test: Koje zimske gume kupiti za svog limenog ljubimca
Otvorenje mosta ceka na nove izbore. Dobra investicija za slikanje nasih zasluznih politicara. A to sto nije otvoren od 2013 - vjerojatno jos jedna u niza promasenih i nepotrebnih investicija.