Viadukt nije ispunio svoje obećanje dano krajem prošle godine da će most Čiovo – kopno biti otvoren za promet do 15. lipnja ove godine, odnosno do početka turističke sezone. Most čija je gradnja trebala biti gotova krajem prošle godine, prema novoj obavijesti koju je Viadukt poslao Hrvatskim cestama, neće biti gotov uopće ove godine, nego tek početkom sljedeće.
Zbog toga će u Hrvatskim cestama ovih dana, nakon provedene analize, odlučiti hoće li raskinuti ugovor s Viaduktom i raspisati novi natječaja za dovršetak radova. Odluka o tome će ovisiti koliko bi dugo trajao novi natječajni postupak.
Neprihvatljiv plan
U Hrvatskim cestama navode da su 15. ožujka od Viadukta dobili novi prijedlog dinamičkog plana izgradnje mosta Čiovo s pristupnim cestama s predloženim novim završetkom radova do 27. veljače 2018. godine. – Inicijalni i predloženi plan napravljen je prema trenutno raspoloživim resursima izvođača radova, stanju radova i tehnološkim ograničenjima, te je naručitelju radova Hrvatskim cestama u ovom trenutku isti i neprihvatljiv – poručuju iz HC-a. Neprihvatljivost se, navode, ponajprije odnosi na nepovjerenje njih kao investitora prema izvođaču koje je uzrokovano nepridržavanjem službenih i predanih dinamičkih planova tijekom trajanja izgradnje te zbog problema poslovanja i financijske nelikvidnosti u kojoj se trenutno izvođač radova nalazi.
Unatoč takvom stavu prema novom dinamičnom planu, u Hrvatskim cestama kažu da će zajedno s resornim ministarstvom tijekom idućeg tjedna sagledati sve aspekte i moguće konstrukcije razrješenja ove novonastale situacije, a isključivo, kako navode, u interesu pozitivnog ishoda ovog strateškog projekta.
– U ovom trenutku možemo konstatirati kako eventualni raskid ugovora nije isključen, međutim, prije konačne odluke potrebno je provesti projekcijsku analizu mogućih scenarija, i to tako da se odlukom donese isključivo ispravna odluka koja će biti najpovoljnija te dovesti do realizacije projekta u vremenski prihvatljivom roku – poručuju iz Cesta. Pri tome napominju da financiranje gradnje mosta Čiovo iz EU fondova nije upitno jer je za projekt predviđeno faziranje koje je u skladu s pravilima Europske unije.
Viadukt je krajem 2016. tražio produženje rokova završetka mosta jer je imao problem s nabavom čelične konstrukcije. Taj problem je riješen uz pomoć Brodosplita, no sad je problem nelikvidnost izvođača radova.
Obećavali dodatni angažman
U Viaduktu kažu da je uz dodatni angažman u pogonu podizvođača i ubrzavanjem radova moguće skratiti rok završetka mosta do 26. prosinca 2017. Navode da su betonski radovi na mostu gotovi i da je sav čelik iz Makedonije isporučen prošli tjedan.
Most je loše projektiran, a izvođač očito ne poštuje ugovor. Loše je projektiran jer za jačeg vjetra (jugo) i plime poplavljuje prilazne ceste i platforme. Moguć je utjecaj valova pri visokoj vodi i na opremu za podizanje mosta. Izvođač je neozbiljan jer nije u stanju izvršiti ugovor kojeg je sam potpisao. Kod mosta je jedino dobro financiranje od kojeg je 85% iz EU. Ovo je najveći HDZ-ov prometni projekt u ovoj godini i totalni fijasko. Zašto tako?