Borzan Komisiji

'Multinacionalne kompanije jednakim oglašavanjem obmanjuju potrošače'

Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
'Multinacionalne kompanije jednakim oglašavanjem obmanjuju potrošače'
02.10.2014.
u 23:27
Europaralmentarka Borzan istaknula je kako se potrošači u novijim državama članicama često žale da kupuju proizvode niže kvalitete za istu ili čak višu cijenu nego potrošači u zapadnoj Europi
Pogledaj originalni članak

U povodu saslušanja kandidatkinje za povjerenicu Europske komisije za pravosuđe, ravnopravnost spolova i zaštitu potrošača Vere Jourove, zastupnica Biljana Borzan (SDP) postavila je pitanje Komisiji o jednakoj kvaliteti proizvoda u svim državama članicama EU.

Slovačka udruga potrošača je još 2011. godine objavila istraživanje u kojem tvrdi kako najveće multinacionalne kompanije koje proizvode hranu i pića jednako pakiraju proizvode različite kvalitete za istočno i zapadno tržište EU. Proizvodi se reklamiraju na isti način u svim članicama.

Kao zamjenska članica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača, europarlamentarka Borzan istaknula je kako se potrošači u novijim državama članicama često žale da kupuju proizvode niže kvalitete za istu ili čak višu cijenu nego potrošači u zapadnoj Europi. Komisija je dosada na zahtjeve za harmonizacijom kvalitete proizvoda odgovarala stajalištem da ako su deklaracije na proizvodima u skladu s regulacijama EU i ako nema ugroze za sigurnost potrošača, ne možemo govoriti o kršenju prava potrošača.

Zastupnica Borzan pitala je kandidatkinju za povjerenicu EK koliki naglasak namjerava staviti na jednaku kvalitetu proizvoda na istočnom i zapadnom tržištu u svom mandatu te koja su očekivanja u tom pogledu od nove Direktive o deklaracijama na proizvodima koja bi trebala stupiti na snagu sredinom prosinca ove godine. Također, pitala je planira li se ići u reviziju Direktive o obmanjujućem oglašavanju, za koju smatra da je odavno zakašnjela.

– Europska komisija se više ne smije više izgovarati na bazičnu sigurnost i točne deklaracije, dok je jasno da multinacionalne kompanije jednakim oglašavanje obmanjuju potrošače. Moja je dužnost da predstavljam upravo potrošače, a ne kompanije. Moramo biti svjesni da pravedno unutarnje tržište ovisi o kvalitetnoj informiranosti i zaštiti potrošača! – naglasila je Borzan.

>> Borzan pitala kandidata: Kako ćete se nositi sa izazovima 21. stoljeća?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar mihic
mihic
19:37 02.10.2014.

Zamislite meni odgovara od HT : svi kanali koji su uključeni u programski paket su u njega i uključeni. a ja ih pitao zašto prenose samo jednu utakmicu na areni od talijanske lige u terminu u 15 h u nedjelju. vrh

JU
jukic569
00:04 03.10.2014.

Hrvatske kompanije jednakim oglašavanjem obmanjuju domaće potrošače. Podravka pekmez od šljive za Hrvatsko tržište lošije kvalitete nego za tržište BiH.

M3
Miške 3
07:34 03.10.2014.

Školavala se za EU parlamentarku, a ne za liječnicu?