Ministarstvo unutarnjih poslova pokrenulo je postupak nabave novih motornih vozila ukupne procijenjene vrijednosti 16,04 milijuna kuna bez PDV-a. Riječ je o ukupno 64 vozila, odnosno kombija, motocikla i jednoj prikolici. Procijenjena vrijednost nabave za 33 kombi-vozila iznosi 11,28 milijuna kuna, za 30 motocikala 4,67 milijuna kuna, a za jednu prikolicu 80.000 kuna. MUP za svoje operativne poslove tako planira nabaviti jedan kombi za nadzor teretnih vozila i obavljanje očevida prometnih nesreća koje će imati prikrivena policijska obilježja te 22 kombija za istu svrhu, ali s vidljivim policijskim oznakama. U sklopu ove nabave MUP će kupiti i osam kombi-vozila za nadzor teretnih vozila i obavljanje očevida prometnih nesreća, ali s pogonom na sva četiri kotača i s policijskim oznakama. Za kontrolu teretnjaka policija kupuje i dva laka kombinirana dostavna vozila s vagama.
Prikolica za četiri motocikla
Policijskih motocikala nakon ove nabave bit će na hrvatskim prometnicama 30 više i to 28 ophodnih s policijskim oznakama te dva operativna motocikla s prikrivenim obilježjima. Jedna prikolica koju MUP nabavlja treba imati kapacitet prijevoza četiriju motocikala. Što se tiče tehničkih specifikacija, 22 kombija za nadzor kamiona moraju među ostalim imati dizel motore, automatske mjenjače, minimalno normu Euro 6 te minimalnu snagu 140 kW. Iste specifikacije traže se i za osam kombija s pogonom na sva četiri kotača. Kombi koji će imati prikrivena obilježja mora imati ručni mjenjač, dizel motor minimalne snage od 130 kW. Dva kombinirana laka dostavna vozila za obavljanje nadzora najveće dopuštene mase teretnih vozila moraju također biti dizelaši, minimalne snage od 75 kW te moraju imati ručni mjenjač.
Dva motocikla za obavljanje policijskih poslova i primjene policijskih ovlasti s prikrivenim policijskim obilježjima moraju imati benzinski motor, minimalno Euro normu 4 te snagu minimalno od 80 kW dok 28 ophodnih motocikala za nadzor i upravljanje prometom na cestama s policijskim obilježjima također trebaju imati benzinski motor i Euro normu 4, ali snage motora od minimalno 100 kW. Novi policijski motocikli moraju od opreme imati i četiri plave LED bljeskalice te dva zvučna višetonska signalna uređaja. Isporučitelj motocikala dužan je provesti školu sigurne vožnje, neposredno prije same isporuke ili najkasnije u roku od 30 dana od dana isporuke.
Maksimalne performanse
U dokumentaciji o nabavi koja je u postupku javnog savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima navedeno je da ta obuka za ukupno 56 vozača mora biti trodnevna. Program obuke mora se temeljiti na maksimalnim performansama ponuđenih motocikala s naglaskom na radnje koje se koriste prilikom nadzora brzine prometa – uočavanje, sustizanje, sigurnosni razmak, postupak sustizanja, simuliranje umjeravanja, signaliziranje i zaustavljanje vozila u prekršaju.
Ovo je strašno . Stalno se nabavljaju vozila , kamere ,radari i ulažu silni novci u sredstva za punjenje proračuna .U Slavoniji ne možeš preći 50 km da ne naletio na tri klopke , laser ,travimo ,presretač plus fiksne kamere .Zato u gradu ni jednog cipelića , ni jedne ophodnje .Ti ljudi više ne znaju hodati . Ima li u još kojoj zemlji u Europi toliko kontrola u prometu kao kod nas ? Zato imamo najsporije ceste , dostavu i najveće troškove .Ceste ste pretvorili u šetališta načičkana ogromnom količinom znakova , pješačkih prijelaza i semafora .Čemu tolika represija u najjadnijem kraju Hrvatske ?