ZAGUŠENJE PROMETA, DIM U TUNELU...

Alarm samo nekoliko sekundi nakon incidenta: Na autoceste stiže više od 1000 novih specijalnih kamera

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
18.03.2021.
u 06:31
Sustav automatske detekcije incidenata upozoravat će i na zagušenje prometa, spora vozila, gubitak vidljivosti na autocesti
Pogledaj originalni članak

Vožnja u krivom smjeru, pješak ili zaustavljeno vozilo na autocesti neke su od opasnosti u prometu na koje će najmoderniji sustav automatske detekcije incidenata (AID) koji nabavljaju Hrvatske autoceste za samo nekoliko sekundi alarmirati HAC-ove djelatnike u centrima za nadzor i sigurnost prometa.

HAC će u sklopu projekta Rekonstrukcija i novelacija sustava videonadzora i sustava videodetekcije na autocestama pod njegovom nadležnošću postaviti 1129 kamera.

Podaci i o razmaku

Naknadno će se postaviti dodatne kamere za tu svrhu i na dionicama autoceste Rijeka – Zagreb i Rijeka – Rupa s obzirom na to da je tvrtka ARZ pripojena HAC-u. Ukupna vrijednost te nabave procijenjena je na 55 milijuna kuna. AID detektira incident i generira alarm nekoliko sekundi nakon incidenta što omogućava upozoravanje operatera kako bi se spriječio sekundarni incident. AID pri incidentu pokreće zvučni alarm, automatski prikazuje mjesto incidenta operateru i sve snima, a kamere pokrivaju minimalno tri prometna traka i jedan zaustavni trak.

Osim već navedenih incidenata, AID upozorava na zagušenje prometa, sporo vozilo te gubitak vidljivosti. U tunelu se oglasi alarm kada se detektira gubitak vidljivosti kamera pojavom dima zbog požara. Sustav može prikupljati i podatke o klasifikaciji vozila, prosječnoj brzini, vremenu putovanja, razmaku vozila… Nove kamere imat će motorizirani varifokalni objektiv, IC reflektor, imat će mogućnost minimalno 25 sličica u sekundi… HAC ima Središnji centar za nadzor i vođenje prometa na autocestama koji povezuje sve regionalne centre za nadzor i upravljanje prometom na autocestama (RCNUPAC).

Centar Ivanja Reka pokriva područje od 245 kilometara i ondje je planirano postavljanje 208 kamera. Centar u Đakovu upravlja s 240 km autocesta, a tamo će se postaviti 83 kamere. Iz Perušića se upravlja sa 140 km autocesta koji će biti pokriveni s 50 novih kamera. Područje upravljanja centra u Maslenici je 135 km, a ondje je planirano 68 novih kamera. Centar Dugopolje upravlja sa 121 km autocesta, koje će biti pokrivene sa 65 kamera.

Regionalni centri za nadzor i upravljanje prometom u tunelima (RCNUP-T) su u Maloj Kapeli, Brinju, Svetom Roku i Zagvozdu. Centar Mala Kapela pokriva taj tunel dug 5,8 km, a u njega je planirana ugradnja 179 kamera. Centar Brinje pokriva uz istoimeni tunel i tunele Brezik, Plasina i Grič ukupno duge 5,1 km, a u njima će biti 82 mrežne kamere.

Moderan sustav za tunele

Centar u Svetom Roku osim tog tunela pokriva i tunele Ledenik i Bristovac, ukupno je to 7,2 km tunela u koje će se ugraditi 201 kamera. Centar Zagvozd upravlja s 11,5 km tunela, i to Dubrave, Konjsko, Zaranac, Bisko, Crna Brda, Stražina, Umac, Šubir, Mali Prolog, Kobiljača i Puljani. U njima će biti 193 nove kamere.

HAC već ima funkcionalan, ali zastarjeli analogni sustav videonadzora i automatske detekcije incidenata. Stoga moderan sustav nabavlja i za tunele.

 

Zbog transfera u Tottenham, Dinamo bez trenera pred uzvrat s Tottenhamom

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 35

SJ
Sve je uzalud
07:54 18.03.2021.

......ništa ovo nije bezazleno....dvojaka funkcija....zlostavljanje i punjenje proračuna..

Avatar Krabat
Krabat
08:53 18.03.2021.

a možda su za početak mogli maknuti kučice za naplatu cestarine di se i stvaraju najveće gužve, uvesti vinjete i vojsku stranačkih uhljeba poslati na burzu

NE
nebitnoime
09:17 18.03.2021.

Bolje da ih stave u urede državne i lokalne samouprave i sudstva