nestaju 'brzi i žestoki'

Na autocestama nećemo smjeti voziti brže od 115 km/h?

Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
brzinomjer
Foto: DPA/PIXSELL
Autocesta njemačka
02.12.2013.
u 08:06
Europska komisija razmatra mogućnost ugradnje limitatora u sva vozila, koji bi aktivirali kočnice čim bi auto prešao brzinu od 115 km/h, a radi povećanja prometne sigurnosti. Nijemci, koji na svojim autocestama gotovo da nemaju ograničenja, na to su "poludjeli"
Pogledaj originalni članak

Kad se nađu na autocesti, nema tog vozača, Hrvata, Europljanina, koji neće pomisliti "tko šiša ograničenja" i voziti iznad maksimalno dopuštenih 130 km/h, pa dokle ih kotači "nose". No, kako bi bilo kad, unatoč svojoj volji i voznim svojstvima automobila, ne biste mogli voziti više od 115 km/h? I ni metar u sekundi brže?

Bilo bi bolje za sigurnost u prometu, smatra Europska komisija, koja razmatra mogućnost ugradnje brzinskih limitatora u svaki automobil, piše RT.
Prema toj ideji, o kojoj će se razglabati još nakon Nove godine, sva vozila bila bi opremljena uređajem koji automatski uključuje kočnice svaki put kad auto prijeđe 115 km/h. Razlog je povećati sigurnost na cestama i smanjiti smrtnost, 30.000 ljudi pogiba godišnje na cestama Europe.

Samo, Nijemce se o tome još nije pitalo, a najmoćnija eurodržava (i najveći proizvođač automobila u Uniji, zanimljivo) smatra da je to udar na njihov ponos – autoceste, autobahnove.
– Glavni razlog zašto smo izgradili tako lijepe ceste jest da njima vozimo ispravno. Na brzini od 115 ćemo zaspati, to ubija draž vožnje – sukus je komentara njemačkih vozača, kojima autoceste daju mogućnost neograničenje vožnje.

Što se tiče proizvođača automobila, ni oni nisu sigurni hoće li limitatori brzine biti učinkoviti u sigurnosti prometa.
– Mi mislimo, a dokazuju i statistike, da se najveće nesreće, u brojčanom pogledu, ne događaju na autocestama, već na manjim prometnicama, gdje već postoje ograničenja brzine. I ovo je dokaz kako se Europska komisija upušta u stvari koje bi trebale biti nadležnost država članica – smatra predstavnik Porschea Achim Schneider.

Analitičari vjeruju da će eurobirokratima zato biti teško uvjeriti Nijemce da će njihovu brzinu i ponašanje kontrolirati Bruxelles. Od oko 25 tisuća kilometara po Njemačkoj, na više od pola nema nikakvih brzinskih ograničenja i vozači doista voze kako im drago, pa i brzo i žestoko.

Porazni rezultati: Većina vozača vozi preblizu vozilu ispred

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 33

KR
kresimirn
08:46 02.12.2013.

dam se kladiti da ce poginuti vise vozaca od umora tijela od jednolicnosti voznje nego od prekoracenja brzine....a ti strucnjaci kojima je to palo nma pamet odmah u zatvor u Sibir poslati.

Avatar Mican999
Mican999
08:47 02.12.2013.

Opet se neki šugavi euro političar sjetio da treba potamaniti sve vrapce jer ako samo jedan pojede jedno zrno pšenice.......

Avatar comandante
comandante
08:49 02.12.2013.

jos jedna genijalna ideja iz EU-a, boze pomozi