PRVI KRUG

Na pregovore o koncesiji prvi stigao austrijski Strabag

Foto: Matija Topolovec/Pixsell
Na pregovore o koncesiji prvi stigao austrijski Strabag
29.01.2015.
u 07:15
Danas u sjedište Ministarstva stižu predstavnici Macquariea, a sutra su na redu Goldman Sachs i partneri
Pogledaj originalni članak

U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture jučer su počeli pregovori s potencijalnim koncesionarima za autoceste. Prvi krug pregovora trajat će tri dana, a sa svakim ponuđačem predstavnici Ministarstva razgovarat će posebno.

Nastavak sljedeći mjesec

Kako doznajemo, jučer su prvi na razgovore došli predstavnici austrijske građevinske tvrtke Strabag. Danas je u planu da za pregovarački stol sjednu predstavnici investicijske tvrtke Macquarie i RBA mirovinskog fonda, dok bi u petak na pregovore u sjedište Ministarstva trebali stići i predstavnici trećeg konzorcija koji je dao neobvezujuću ponudu za koncesiju, a koji čine investicijska kuća Goldman Sachs, francuski upravitelj autocestama Vinci, domaći mirovinski fondovi – AZ, PBZ-CO i Erste Plavi te Allianz Capital Partners. Nakon što se okonča prvi krug pregovora, nova runda slijedi idući mjesec. Na pregovorima će glavne teme biti iznos koncesijske naknade te uvjeti koncesije o kojima onda ovisi i koliko bi država mogla dobiti novca od potencijalnog koncesionara. Početni iznos je 2,5 milijardi eura, a u Vladi se nadaju da će dobiti tri milijarde eura.

Neizvjestan posao

No dinamika i ishod pregovora ovise o referendumu protiv davanja autocesta u koncesiju za koji je inicijativa “Ne damo naše autoceste” prikupila dovoljno potpisa. Resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić najavio je da će to referendumsko pitanje poslati na Ustavni sud kako bi se provjerilo je li ono u skladu s Ustavom. Stoga je do odluke Ustavnog suda ili provedbe referenduma posao vezan za koncesiju vrlo neizvjestan.

>> Mijat Stanić na Facebooku: Propala koncesija, investitori povukli ponude

>> Peđa Grbin: Tražit ću ocjenu ustavnosti pitanja

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

BR
Bravar
08:16 29.01.2015.

Jedva cekam kad se ukinu naplatne kucice i da se uvedu vignjete,jer ove godine idem na more i nije mi u interesu da cekam u 10km koloni da naplatim cestarinu

PR
pravica
08:01 29.01.2015.

Iskreno mi je najviše žao što će ipak do koncesije morati doći kad-tad, a razlog tome je način upravljanja ovom državnom tvrtkom. Nesposobne politike i tobožnji zaštitnici (sindikalni čelnici) su stvarni i jedini razlog zbog kojega mora doći do koncesije. Katastrofalno stanje u tvrtci sugerira da bi bilo najbolje da se to dogodi čim prije. Ovaj komentar nije populistički i mnogima se neće svidjeti, ali na veliku žalost to je jedina istina.

DU
Deleted user
09:30 29.01.2015.

Tri milijarde eura koje ce nestati u trenutku a onda cemo godinama placati koncesionarima razne naknade za premalo prometa, pa naknade za previse kise, pa naknade za premalo sunca, pa naknade za friski zrak......... Kokodakavci: ostavite nase ceste na miru! Jer ako se isplate strancima, kako to da se ne isplate nama?????