dvoje ozlijeđenih

Lokomotiva zbog odrona iskočila iz tračnica. Sindikat optužuje HŽ

Foto: Tino Juric/PIXSELL
nesreća vlak
Foto: Tino Juric/PIXSELL
nesreća vlak
Foto: Tino Juric/PIXSELL
nesreća vlak
Foto: Tino Juric/PIXSELL
nesreća vlak
Foto: Tino Juric/PIXSELL
nesreća vlak
11.09.2014.
u 23:04
Nesreća se dogodila na pruzi između Labina Dalmatinskog i Kaštel Starog.
Pogledaj originalni članak

Zbog odrona stijene između Labina Dalmatinskog i Kaštel Starog oko 19.05 sati iskliznula je lokomotiva putničkog vlaka, potvrdili su iz HŽ-a. Nakon udara lokomotiva se prevrnula na desnu stranu.

Vlak broj 523 prometovao je na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Split. Strojovođa i njegov pomoćnik zatražili su liječničku pomoć. Nitko od 48 putnika u vlaku nije ozlijeđen. Dva su putnička vagona ostala na tračnicama. "Pretpostavlja se da su uzrok odrona iznimno loši vremenski uvjeti u tom dijelu Dalmacije tijekom posljednjih dana", priopćili su iz HŽ-a.

"Udar nije bio jak"

Putnici vlaka broj 523 prevezeni su pomoćnim vlakom do svog odredišta, kolodvora Split. "Sve nadležne službe HŽ Infrastrukture su na terenu kako bi se što prije omogućio početak sanacije oštećenoga dijela pruge, čemu će se pristupiti čim se za to osiguraju minimalni uvjeti", izvijestili su iz HŽ-a te dodali da "radi očevida i saniranja pruge putnike noćnih daljinskih vlakova koji voze na relaciji Zagreb Glavni kolodvor - Split, odnosno obratno, na dionici između Splita i Gospića prevozit će autobusi, a od Gospića će putnici moći nastaviti putovanje prema Oštarijama i dalje prema Zagrebu vlakom". Putnike lokalnih putničkih vlakova autobusi će do daljnjega prevoziti na relaciji Perković - Split i obratno.

Foto: Tino Juric/PIXSELL

"Prema mjestu događaja krenula je i predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša kako bi se upoznala s razmjerima nepogode i posljedicama nesreće te se uvjerila da radnici HŽ Infrastrukture ulažu maksimalne napore da se pruga između Labina Dalmatinskog i Kaštela Starog što prije osposobi za nastavak prometa", zaključuju iz HŽ-a.

- Nisam se bojala. Tek kasnije Kasnije su mi počele noge klecat - kazala je putnica vlaka za HRT dok je putnik iz prvog vagona kazao da se u vlaku odjednom "počelo tresti". - Sreća da nije bilo s desne strane provalija jer bi nas sve povuklo - kazao je putnik za HRT koji je u Dnevniku 3 izvijestio da je vlak u trenutku nesreće vozio 35 kilometara na sat, a nakon nje je iz lokomotive počelo istjecati gorivo.

Sindikat prozvao HŽ Infrastrukturu

Sindikat strojovođa Hrvatske prozvao je HŽ Infrastrukturu da nakon nesreće cijeli sat nisu propustili službe za pomoć ozlijeđenom strojovođi i putnicima koji su bili u šoku kao i da prije prolaska vlaka nisu pregledali prugu, piše HRT. Predsjednik sindikata Nenad Mrgan je u priopćenju napisao da je već nakon 45 minuta od nesreće upućen vlak u kojem su osim osoblja HŽ Putničkog prijevoza i šefa regionalne jedinice Split te vatrogasaca, nalazili i okrjepa za putnike te hitna pomoć za ozlijeđenog strojovođu i putnike koji su bili u šoku. No, optužuje da je odlukom HŽ Infrastrukture tom pomoćnom vlaku zabranjeno da se uputi na mjesto nesreće "već je upućeno vozilo za pregled pruge u koje su smjestili čitavu regimentu šefova, pokojeg vatrogasca, a bez hitne pomoći, pod izlikom da moraju pregledati prugu".

"Zanimljivo je kako se nisu sjetili pregledati prugu prije vlaka i češće tijekom dana s obzirom da na tom području nekoliko dana padaju jake kiše, nego tek kad se dogodila nesreća. To što nisu, kad su već krenuli s pružnim vozilom, povezli i hitnu pomoć kako bi pomogli našem kolegi koji trpi nesnosne bolove i putnicima koji su u šoku, nego su ih cijeli sat više nego li je potrebno ostavili na pruzi bez vode i bez pomoći, najbolje govori kako se u HŽ Infrastrukturi odnose prema ljudima i njihovim životima", napisao je Mrgan i otkrio da je na tom dijelu do prije dva ili tri mjeseca, zbog mogućih odrona, propisana brzina bila 20 kilometara na sat. "A onda je HŽ Infrastruktura 'sanirala' mjesto i ukinula usporenu vožnju, pa se danas, eto, dogodio odron zbog kojeg je iskliznuo vlak, a onda pomoć nije mogla biti upućena čitav sat zbog mogućnosti odrona", zaključuje Mrgan.

– Udar nije bio jak, jedva smo ga osjetili. Odmah sam javio roditeljima da je sve u redu. Ne znamo do kada ćemo ovdje biti – rekao je čitatelj za 24sata.

Nesreća blizu Rudina

Nesreća se dogodila u blizini mjesta gdje je prije pet godina u Rudinama nagibni vlak Zagreb – Split iskočio iz tračnica i u smrt odvezao šestero putnika, a 55 putnika bilo je ozlijeđeno. Uzrok nesreće bio je retardant posut po tračnicama koji je izazvao iskliznuće vlaka. U svibnju prošle godine na Županijskom sudu u Splitu za nesreću su proglašeni krivim bivši direktor HŽ-a Ivan Medak, koji je kažnjen s četiri godine zatvora, i Ivan Bazina, savjetnik u tvrtki Intrade, koji je dobio tri godine.

>>HŽ isplatio 6,5 milijuna kuna ozlijeđenima i obiteljima poginulih u Rudinama

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 27

BU
bubbagugy
20:40 11.09.2014.

u normalnoj državi ministar je odgovoran jer mu je to resor.kaj bi naš pajdaš zagorec o temu znal....U j.koreji kad se trajekt izvrnul ministar daje ostavke ,,kod nas nebi se štel mešat

TM
tony_montana
20:06 11.09.2014.

iskreno, baš me briga za vlakove, bitno da imamo trgovački centar koji odnosi profit van države - Ikeu!!!!! ps. Šveđani će imati nove vlakove!

IV
ivanlovin
20:57 11.09.2014.

Dolazi nam na naplatu 20 godina nasih gluposti. Kad biramo vlade bitno nam je tko ce obecati nesto sto cemo dobiti i tko ce bolje kupovati glasace, a nitko se ne pita tko ce to da plati. Bilo to lijeva ili desna opcija. A sad niti kuna a niti kredita vise, sta cemo sad narode Hrvatski