ŽELJEZNICE

Nagibni će vlakovi punom brzinom tek krajem godine

24.05.2004.
u 00:00
Putovanje od Zagreba do Splita suvremenim vlakovima do kraja godine trajat će oko šest sati, a tada će biti jedan sat kraće
Pogledaj originalni članak

Prva dva nagibna vlaka Regioswinger VT 612, koji su za Hrvatske željeznice proizvedeni u kanadsko-njemačkoj tvrtki Bombardier Transportation, stigla su ovog vikenda u Zagreb. Danas bi trebali biti ocarinjeni te potom krenuti na pokusnu vožnju.

Ostali stižu u srpnju

HŽ ukupno su naručile osam nagibnih vlakova od Bombardiera, a ta investicija vrijedi 32 milijuna eura. Ostalih šest vlakova trebalo bi u Hrvatsku stići sredinom srpnja.

Predviđalo se da će nagibni vlakovi već u lipnju skratiti vožnju između Zagreba i Splita na pet sati ili čak nešto manje. Trenutačno vožnja između ta dva grada traje dva sata dulje.

No, putovanje vlakom između Zagreba i Splita u trajanju od samo pet sati bit će moguće tek potkraj ove godine.

Ta je informacija objavljena na internet stranicama Hrvatskih željeznica. Do tada će putovanje nagibnim vlakovima na toj relaciji trajati oko šest sati.

Prema planu nagibni vlakovi između Zagreba i Splita trebali su početi voziti 15. lipnja ove godine, no taj se rok neće moći ispuniti. Oni će krenuti nešto kasnije, navodno do kraja lipnja. Problem je, naime, u tome što Lička pruga neće biti rekonstruirana u mjeri koja bi mogla omogućiti maksimalne brzine nagibnim vlakovima.

Vlada je odustala od plana Račanova kabineta da se iz cijene benzina izdvaja dodatnih 60 lipa po litri za financiranje modernizacije željeznica, a i Zakon o željenicama, koji je trebao stupiti na snagu početkom 2005., odgođen je za godinu dana.

Financijski problemi

Problemi u zatvaranju financijske konstrukcije za opsežan plan modernizacije željeznice rezultirali su kašnjenjem državnih jamstava za kredite, pa ni Lička pruga ne može biti obnovljena do sredine lipnja, kako je planirano.

- Ova će poslovna godina biti drukčija negoli je trebala biti, ali još se ne zna kakva će biti jer Nadzorni odbor HŽ-a još nije prihvatio poslovni plan za 2004. - kazao je novi predsjednik Uprave HŽ-a Tomislav Josip Mlinarić za nedavnog sastanka s predsjednikom uprave Slovenskih željeznica Blažom Miklavčičem. Bez obzira, nagibni će vlakovi od Splita do Zagreba voziti pet sati u prosincu.

Renato Ivanuš

Pogledajte na vecernji.hr