Koridor 5c

Najduži most neće još dugo voditi – nikamo

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
koridor 5c
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Koridor 5 c
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
25.02.2016., Osijek - Pri kraju radovi na novom mostu preko rijeke Drave koji je u sklopu Koridora Vc a otvorenje je predvidjeno za lipanj. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL
27.02.2016.
u 09:15
Gradnja autoceste od mosta Drava do Belog Manastira ovisit će o kreditima ili novcu iz fondova EU za koje tek treba aplicirati, s Mađarima
Pogledaj originalni članak

Čak 500 radnika znalo je užurbano koračati gradilištem mosta na Dravi kod Petrijevaca koji će, u sklopu Koridora 5c, autocestom povezivati Osijek i Beli Manastir. Ostalo ih je stotinjak da privedu radove kraju – postave monolitni vijenac i ogradu, navuku dva sloja asfalta... Posla imaju, procjenjuju, još dva do tri mjeseca.

Čelikom ovješen o pilone

Samo da premjeste građevinsku skelu 50 metara dalje, s druge strane visokog pilona, trebalo im je nedavno sedam dana. Postavljaju trenutačno betonski monolitni vijenac na rubovima mosta.

– Morali smo je rastaviti i ponovno sastaviti jer nije mogla proći od pilona. Skela je dugačka 30 metara, a s nje možemo postaviti 25 metara monolitnog vijenca – kaže poslovođa Nikola Džigumović. Kada na red dođe druga strana mosta, skelu će opet rastavljati i sastavljati, a oduzet će im to novih tjedan dana.

Poslovođa Džigumović po gradilištu mosta vozi se biciklom, starim ponijem. Prevali i 12 kilometara u smjeni. Najduži je to, naime, ovješeni most u Hrvatskoj, proteže se na 2485 metara. Sastavljen je od dva pristupna pilona, slavonskog te baranjskog, koji se izdižu 75 metara visoko u nebo. Glavni je raspon dugačak 420 metara, a ovješen je o pilone čeličnim zategama, po kojima je most i poseban.

– Na svakom je pilonu po 40 zatega, one drže cijeli most – opisuje Robert Španović, glavni inženjer. Sama je gradnja vrijedna 949 milijuna kuna.

Strojevi su most trebali napustiti još oko Božića 2013. No, i kada se povuku u lipnju, po njemu se neće nitko voziti. Autocesta se s osječke strane gradi, ali ne i s baranjske.

Prijava EU usporava projekt

– Nisu planirani nikakvi veći građevinski radovi na dijelu od mosta Drava do Belog Manastira u 2016. Gotova je projektna dokumentacija za tu dionicu, ishođena je građevinska dozvola i otkupljeno je više od 90 posto zemljišta. Odrađena je čista sječa, obavljeni arheološki radovi, predlaganje i zaštita vodovoda i plinovoda – navodi Kata Kuprešak iz HAC-a. Realizacija te dionice, kao i one od Belog Manastira do granice s Mađarskom, ovisi o načinu financiranja – o fondovima EU ili kreditima.

– Za fondove EU mora ići zajednička prijava s Mađarskom, što bitno usporava cijeli projekt. Potrebno je provesti postupak procjene utjecaja na okoliš. Tu smo proceduru počeli. U tom kontekstu – kaže K. Kuprešak – radovi ne mogu početi prije sredine 2017. 

>>BiH planira ubrzano graditi autocestu na koridoru Budimpešta – Ploče

>>Pusić vladajućima: Temelji su dobri i nemojte ništa kvariti

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 62

Avatar Vrijeme
Vrijeme
09:21 27.02.2016.

Ovo je uzas od loseg planiranja i najbolji primjer populisticke politike i politikanstva. Neshvatljivo je gurati ovako velike projekte bez kvalitetnog plana i analize. Uzas!

VY
Vynncoo
09:26 27.02.2016.

Imamo mi i najduže nadvožnjake koji neznaju što su tamo za razliku od tog mosta koji je kao prvo lijepo zdanje kao drugo ima smjer kud treba stići ,i kao treće naćiće za njega izvore prokleti novaca iz europski ćupova samo treba zagrabiti pa prac Hungarija

DU
Deleted user
09:32 27.02.2016.

Eee Baranji od Boga zaboravljena, a tek od vlasti....da ne Pričamo. Da je negdje u primorju ovaj most cesta bi davno bila napravljena.... Mi i Slavoniji i Baranji nažalost nemamo rodjake i netjake koji bi pogurali....