Naplata Autobahna

Njemačka definitivno uvodi naplaćivanje autocesta, najjeftinija vinjeta stajat će 2,5 €

Foto: Wolfgang Kumm/DPA/Pixsell
Njemačka definitivno uvodi naplaćivanje autocesta, najjeftinija vinjeta stajat će 2,5 €
04.12.2016.
u 09:15
Berlin je nakon puno zavrzlama na kraju ipak uspio dogovoriti s Bruxellesom naplatu korištenje svojih autocesta
Pogledaj originalni članak

Njemačka će ipak početi naplaćivati korištenje svojih autocesta uvođenjem vinjeta, a one najkraće, desetodnevne, koštat će između 2,5 i 20 eura, ovisno o snazi motora i količini ispušnih plinova. Dio je to dogovora između njemačkog ministra prometa Alexandera Dobrindta i europske povjerenice za promet Violete Bulc, kojim je otklonjena prijetnja Europske komisije tužbom protiv Njemačke pred Sudom EU u slučaju da sustav vinjeta bude diskriminirajući prema ostalim državljanima EU u usporedbi s njemačkim državljanima.

Ekološki kriterij

Dvomjesečna njemačka vinjeta koštat će između 16 i 30 eura, u tri razreda, opet ovisno o snazi motora vozila i emisiji ispušnih plinova. A najskuplja godišnja koštat će 130 eura.

Njemački parlament prošle je godine izglasao zakon o naplati korištenja njemačkih autocesta, koje se sada koriste besplatno. No Europska komisija tužila je Njemačku Sudu EU u Luksemburgu jer izglasani zakon propisuje da se iznos godišnjih vinjeta odbija državljanima Njemačke od njihove porezne prijave, što bi značilo da za Nijemce korištenje autocesta i dalje ostaje besplatno, a da stranci jedini stvarno plaćaju vinjete jer plaćeni iznos ne mogu odbiti od svoje porezne obveze.

Dogovorom Dobrindta i Violete Bulc pronađen je kompromis. Njemačka će promijeniti zakon i učiniti sustav naplate autocesta nediskriminatornim, priopćila je Komisija.

Uvest će se ekološki kriteriji pri izračunu cijene vinjeta i sva vozila plaćat će veći iznos ako su “prljavija”, a manji ako su “zelenija”. Osim toga, smanjuje se cijena najjeftinije kratkoročne vinjete, kakvu obično koriste strani vozači: dosad je zakon propisivao da je to 5 eura, a ubuduće će propisivati da je to 2,5 eura.

Nisu još svi detalji jasni, razjasnit će se tek kad Nijemci usvoje promjenu svog zakona, a nejasno je i kad točno počinje naplata autocesta, no to se ne očekuje prije njemačkih parlamentarnih izbora u jesen 2017. godine.

Prijete tužbom

Austrijanci su najavili da će detaljno proučiti kompromis Berlina i Bruxellesa te da će se i dalje boriti protiv bilo kakve diskriminacije austrijskih vozača, ako utvrde da takva prijetnja postoji i u ovom kompromisnom rješenju.

Slično razmišljaju i u Nizozemskoj i Belgiji, koje također planiraju tužiti Njemačku Sudu EU ako procijene da nizozemski i belgijski vozači nisu u ravnopravnoj poziciji s njemačkim vozačima.

Neki austrijski dužnosnici tvrde da je njemačka shema i dalje diskriminirajuća prema strancima, samo je ta diskriminacija sada skrivenija nego prije.

Austrijske autoceste također imaju sustav vinjeta, ali cijena je jednaka za sve jer Austrijancima se plaćeni iznos ne odbija od poreza, a u njemačkom slučaju se Nijemcima odbija.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 58

TA
tarzan
10:12 04.12.2016.

Konačno i Švabe uvode naplatu autoceste. Imaju najbolje izgrađene autoceste u Europi, skoro da nema mjesto do kojega se ne može dovesti autocestom, a jedini ne naplaćuju istu. I jedini imaju većim dijelom neograničenu brzinu. A Švabe dok prijeđu granicu sa svojim automobilom, bez obzira da li se voze na sjever, jug, istok ili zapad moraju keširat za korištenje autoceste. I sad se neki kao bune to nije fer. Pa da, i nek im domaći vozači ne moraju plaćat korištenje njihovih autocesta, to je njihovo pravo. Zašto bi to nekoga trebalo smetati. Nek rade što hoće, to su njihove autoceste.

Avatar Slobodni
Slobodni
09:42 04.12.2016.

Svima se u EU isplati uvodjenje vinjeta, samo našem pametnjakoviću Plenkoviću to ne dolazi u obzir!

RO
robertbruckner
10:27 04.12.2016.

U americi benzin kosta 1,80$ i to galon ili 3.76 litara, a sta se cesta trice Europa je nece stici niti za 100 godina mislim samo na ceste, i ne kostaju nista Osim par mostova i to je simbolicna svota od 1-2$, ali naravno ameriku azilanti ako je i imaju ne kostaju niti centa u europi oni su zasticeni ko licki medvedi i vozaci i zaposleni placaju za njih pa nema love za ceste. Problem je uvijek i sve po svud crveno/zeleni aparat koji bi samo uzimao i djelio a sami nedaju niti centa dobrovoljno iz vlastitog djepa.