Buka, lom, jauci, krikovi i tama, jedan je od brojnih opisa svjedoka željezničke nesreće koja se dogodila nešto prije 21 sat u subotu nedaleko od Czestchowe u Poljskoj. Tragična je, još uvijek neslužbena, bilanca frontalnog sudara brzih vlakova na liniji Varšava – Krakov 16 poginulih, među kojima jedna strankinja, Amerikanka, i 58 ranjenih od, kojih je 30 u teškom stanju u okolnim bolnicama. Među putnicima, prema informacijama iz Hrvatskog veleposlanstva, nije bilo hrvatskih državljana. O snazi sudara govore svjedočanstva bojnih putnika – putnika je bilo ukupno 350.
Loša infrastruktura
– Naš je vlak vozio brzinom oko 130 km na sat. Čuli smo naglo kočenje i snažan udar. Kad smo shvatili da se dogodio sudar, odmah smo skočili pomoći ranjenima – opisuje nesreću putnik koji je bio u posljednjem vagonu vlaka. Spasilačka akcija u kojoj je sudjelovalo 450 vatrogasaca trajala je do 4 sata u nedjelju. Prekinuta je jer su spasioci morali čekati na strojeve i dizalice kako bi se podignuli smrskani vagoni najbliže lokomotivama. U nedjelju popodne izvučena su tijela 16 poginulih osoba.
– Ovo je jedna od najvećih željezničkih nesreća u Poljskoj – potvrdio je poljski ministar prometa Slawomir Nowak na mjestu nesreće. Ranjene i mjesto tragedije u nedjelju su posjetili poljski predsjednik Bronislaw Komorowski i premijer Donald Tusk. Tužiteljstvo je pokrenulo istragu.
– Spasilačke ekipe u kontaktu su sa žrtvama koje su još uvijek zarobljene u vagonima te su vrlo oprezni tijekom spašavanja – kazao je vatrogasac Jaroslav Vojtasik.
Nesreća se dogodila jer su vlakovi u suprotnim smjerovima vozili jednom prugom iako linija Varšava – Krakov ima prugu u dva smjera. Tužiteljstvo je potvrdilo kako kontrolori prometa u gradiću najbližem mjestu nesreće nisu bili pod utjecajem alkohola. Među lakše ranjenima bili su i stranci – Ukrajinci, Francuzi i Španjolci. Poljski predsjednik Komorowski najvjerojatnije će proglasiti dan žalosti u cijeloj zemlji zbog željezničke katastrofe u Šleziji. Stručnjaci, mediji kao i oporba u Poljskoj pokrenuli su raspravu o lošoj i zastarjeloj željezničkoj i cestovnoj infrastrukturi u zemlji.
Ništa se ne radi 20 godina
– Kako je moguće da se u zemlji ravnoj kao stol već 20 godina ne da modernizirati željeznicu i sagraditi autoceste – pita i kritizira poljski eurozastupnik Marek Migalski i odgovornima za takvo stanje smatra i proziva političare.
Strojovođe koji su "počeli kočiti" naravno nisu preživjeli...