Ovim dvjema pedalama kontrolira se pozicija helikoptera, da bude ravan, odnosno da se ne “izvrnemo”. To treba stalno paziti, kao i ručicu kojom se kontrolira brzina, a tu je još i ova glavna komanda kojom se određuje smjer kretanja – objašnjava nam pilot s kojim dijelimo kokpit gdje se nalazi još mali milijun gumbića, tipki, prekidača, žaruljica... I dok se mi pokušavamo uvjeriti da kao kopiloti bar malo pomažemo, ili da barem ne odmažemo previše, ipak je većina naše koncentracije usmjerena na to da nas ne svlada mučnina od turbulentne vožnje umjesto na to da ostanemo “u zraku”.
Da je već i održati helikopter u zraku i te kako zahtjevna misija, Večernjakovi su se novinari veoma brzo uvjerili a da se uistinu nisu ni otisnuli u visine.
No kako letjeti helikopterom iznad Sočija, a da se pritom ostane na tlu te bez da se uopće ode u Rusiju, a da doživljaj pritom bude potpuno autentičan? – Odgovor je zapravo jednostavan! Treba se, ni manje ni više, zaputiti u idilični zagorski krajolik gdje se među brežuljcima i vinogradima u samom središtu Krapinskih Toplica smjestio – Heli centar Toplice. Na potpuno neočekivanom mjestu i to ne baš blizu nekoj velikoj vojnoj ili civilnoj zračnoj luci nalazi se, naime, najskuplji i najmoderniji centar u Europi za obuku pilota helikoptera. Impresivno moderno zdanje vrijedno više od 12 milijuna eura financirano je novcem privatnog ruskog investitora, a da nije riječ o običnoj poslovnog zgradi, već na prvi pogled pokazuju tri zastave koje se vijore na ulazu – Republike Hrvatske, Europske unije te NATO-a.
>> Cijelu priču pročitajte u nedjeljnom tiskanom izdanju Večernjeg lista ili u našem e-izdanju
U novom broju donosimo i sljedeće teme:
>> Kako je Jandroković postao drugi najmoćniji čovjek u državi
>> Izumire koza s hrvatskog grba
>> Vesna Dragojević: Želim da Olivera pamte kakav je bio kao čovjek
>> Deset grdosija koje su proslavile Uljanik
Poštovani komentatori, dečki, cure! Sutra je 1. travnja...kužite?