Koprivnica

Je li ovo najskuplji zid na svijetu, HŽ ga platio 1,6 milijuna kuna

Foto: Zvonimir Markač
Je li ovo najskuplji zid na svijetu, HŽ ga platio 1,6 milijuna kuna
08.01.2015.
u 14:00
Mogao je na tome mjestu biti ostvaren i neki manje zahtjevan projekt, no nastojali smo da se zid što bolje vizualno uklopi u budući izgled trga koji Grad Koprivnica planira urediti – kažu iz HŽ Infrastrukture
Pogledaj originalni članak

Više od 13.000 kuna Hrvatske željeznice platile su gradnju jednog metra ograde u Kolodvorskoj ulici u blizini koprivničkog željezničkog kolodvora. Za ogradni zid dugačak 120 i visok oko dva metra izdvojili su nevjerojatnih 1,6 milijuna kuna.

Radnici HŽ-a ogorčeni

Nerazumljiva rastrošnost državnog poduzeća koje grca u dugovima već tjednima je glavna tema razgovora među HŽ-ovim radnicima. Ne mogu shvatiti kako je moguće da netko za obični zid izdvoji toliki novac, a od radnika se neprestano očekuje da “stežu remen”. Vrijednost investicije šokirala je i brojne Koprivničance, kao i lokalne građevinare.

– Ne znam koja je svrha tog zida, što s njim u HŽ-u misle postići. Za 1,6 milijuna kuna može se izgraditi potpuno novi manji vrtić – kazao je jedan poznati podravski građevinar.

Iz HŽ Infrastrukture brane se da je stari ogradni zid u Kolodvorskoj ulici bio dotrajao i u vrlo lošem stanju te je ugrožavao sigurnost cestovnog prometa zbog čega je lokalna samouprava tražila žurnu obnovu.

– Na prednjoj strani ogradnog zida, prema Kolodvorskoj ulici, montirana je inoks-mreža u modulima širine šest metara. Ta potkonstrukcija služi za pridržavanje stabljika penjačica koje su zasađene uz ogradni zid i u vrijeme vegetacije služit će kao vizualni zaštitni tampon samoga zida – istaknula je ravnateljica ureda Uprave HŽ Infrastrukture Martina Elizabeta Lovrić.

Potvrdila je da je ugovorena vrijednost izvođenja radova na zidu 1,6 milijuna kuna, ali ističe da će konačna vrijednost izvedenih radova, zbog postignutih ušteda, biti manja. Otkrila je da je projektno rješenje izradila tvrtka Željezničko projektno društvo d.d., a izvođač radova su bile Pružne građevine d.o.o., tvrtka kći HŽ Infrastrukture.

Svijetli noću

– Mogao je na tome mjestu biti ostvaren i neki manje zahtjevan projekt, no nastojali smo da se zid što bolje vizualno uklopi u budući izgled trga koji Grad Koprivnica planira urediti – poručila je.

U unutrašnjosti zida postavljena je rasvjeta koja bi uvečer trebala pružati posebni ugođaj prolaznicima.

– Projekcije govore da bi trošak električne energije potrebne za rasvjetu zida mogao iznositi oko 150 kuna mjesečno – završila je M. Elizabeta Lovrić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 41

R0
R00kie
15:56 08.01.2015.

i onda se pitate zasto sindikati skupljaju potpise i bune se protiv svake promjene...pa samo drzava placa zid 1.6 mil kn sto njima jako odgovara :D

DU
Deleted user
17:50 08.01.2015.

Ja mislijo da se samo dobro zaradjuje na farbanje tunela,,,al evo i na zidovima se moze zaradit.........

DZ
DINAMO-ZG
17:41 08.01.2015.

Mogu misliti što se radi po manjim gradovima, kada se u Zagrebu tako krade! Hrvatske željeznice su jedne od poznatijih po tome i po izvlačenju novaca gdje god se može! Znam iz prve ruke kako se kralo u HŽ-u prije 5, 6 godina, ali sam mislio kako se tome stalo na kraj jer su gubitaši i jedva isplaćuju plaće radnicima i to uz stalne državne "financijske injekcije"... Sada vidim da i dalje ide sve po starom i ovdje jedino MMF može napraviti reda, ako može i on!? Radile su se bespotrebne "rekonstrukcije" starih građevina, koje su predviđene za rušenje u budućnosti... Ljepile su se pločice na prastare podove još starijih skladišta na ranžirnom kolodvoru... Na moje pitanje kako su tako loše odrađene, poznanik je odgovorio: "Pa kada je pod bio kvrgav!" Dakle radilo se "da bi se radilo", bez obzira na kvalitetu i učinak! Prije toga su se napucavale cijene do sumanutih visina, a na isplatu se čekalo po nekoliko mjeseci... Da bi mu uplatili novac, morao je naravno ići u upravu i na ručkove sa pojedinim direktorima kako bi mu "pustili lovu"... Ali da bi zaista sjeo novac, opet je trebalo odvojiti 20% (ili više) za dotične ugojene "šerife" u željeznicama... Lijep pozdrav svima koji vole Hrvatsku!