Sjeverna Koreja važi za najzatvoreniju državu svijeta iz koje, samim tim, informacije dolaze na kapaljku. Mnogo toga iz svakodnevnoga života te države i danas je nepoznato i onda, opet razumljivo, izaziva veliki interes kod građana cijeloga svijeta. Jedna od takvih sjevernokorejskih zanimljivosti je i posebni putnički vlak kojim se kreće vrhovni vođa Sjeverne Koreje Kim Jong – un, a prije njega i njegovi otac Kim Jong – il i djeda Kim Il - sung.
Radi zatvorenosti države sva trojica su rijetko napuštali granice Sjeverne Koreje, a kada bi i putovali negdje išli bi posebnim putničkim vlakom za koji se tvrdi da je blindiran i osigurava preživljavanje u slučaju nuklearnog, kemijskog ili bakteriološkog napada. Poznato je kako je prvi vlak za čelnike sjeverne Koreje stigao iz tadašnjeg SSSR-a kao poklon Josifa Visarionoviča Staljina tadašnjeg vrhovnom vođi sjeverne Koreje Kim Il – sungu s kojim je doputovao i u bivšu SFRJ. Taj vlak kasnije je moderniziran, a služio je i podloga za nove vlakove koji su kasnije proizvedeni u tvornicama u Sjevernoj Koreji. U jednome od vagona blindiranoga vlaka u prosincu 2011. godine preminuo je i Kim Jong – il što je potvrdila i sjevernokorejska televizija.
Tradicija je nastavljena do danas pa tako i današnji vrhovni vođa Sjeverne Koreje Kim Jong – un, koji inače ima strah od letenja i koji se školovao u Švicarskoj, putuje blindiranim vlakom, a na raspolaganju ima flotu od 6 vlakova, odnosno 90 posebno opremljenih vagona. O životu u Sjevernoj Koreji najviše znaju njihovi susjedi, Južna Koreja, čiji mediji tvrde da vagoni raspolažu s posebno ugrađenom modernom telekomunikacijskom opremom i satelitskim telefonima.
Vlak kojim putuje Kim Jong – un kreće se brzinom do 60 km/h. Pretpostavlja se kako je razlog tome njegova težina. Trasa kojom se kreće vlak s vrhovnim vođom mora biti 24 sata prije slobodna, a blindirani vlak uvijek je podijeljen u 3 kompozicije od kojih svaka ima posebnu zadaću. Prva kompozicija služi kao sigurnosna provjera, u jednome od vagona druge kompozicije nalazi se Kim Jong – un, a u trećoj se nalazi komunikacijska oprema i osiguranje. U jednome od vagona se nalazi i Kimov skupocjeni blindirani Mercedes.
Pri izradi vagona korišteni su posebni materijali pa su tako vagoni neprobojni za streljivo i granate raznih kalibara, a onemogućeno je i zvučno, radarsko i termoprisluškivanje. Svi kanali za komunikaciju su kodirani tako da je onemogućeno presretanje informacija. Prema televizijskim snimkama vanjska strana vagona je iznimno čista, a nije rijedak niti slučaj da se vagoni brišu i dok vlak ne stane u potpunosti ili pak ne postigne dovoljnu brzinu pri kretanju. Koliko god vlak zelene boje izvana djeluje skromno prema pisanju južnokorejskih medija njegova unutrašnjost prepuna je luksuza. Kada je riječ o unutrašnjosti mediji su prikazali vagon za sastanke u kojemu Kim Jong – un dočekuje svoje uzvanike, a gdje u oči upadaju kožne fotelje ružičaste boje. Spominju si i puni sanduci skupocjenih pića od kojih su mnoga dovezena iz Europe. Služi se skupocjeni šampanjac, švicarski sir, a jedu jastozi, kavijar i razni drugi delikatesi za koje su zaduženi vrhunski kuhari.
VIDEO Sanacija štete od potresa u Sisku
moje iznenađenje!!!!Kao da Tito nije koristio tri vlaka iz istih razloga?Osiguranje je bilo uz prugu svakih nekoliko metara i tako dalje!To je nama kada borba dala.........