PRIČEKAJTE MALO...

Najveća letjelica na svijetu u najsporijoj zrakoplovnoj nesreći

Foto: YT/Screenshot
Najveća letjelica na svijetu u najsporijoj zrakoplovnoj nesreći
24.08.2016.
u 15:03
Letjelica, koja je svojevrsni hibrid između aviona i zračnog broda, duga je 92 metra i vrijedna 25 milijuna funti
Pogledaj originalni članak

Najveća letjelica na svijetu, Airlander 10, oštećena je pri slijetanju tijekom izvođenja drugog probnog leta u Bedfordshireu, javlja u srijedu BBC.  

Letjelica, koja je svojevrsni hibrid između aviona i zračnog broda, duga je 92 metra i vrijedna 25 milijuna funti.

Proizvođač HAV (Hybrid Air Vehicles) objavio je da je posada "sigurno i dobro".  

"Let je prošao u redu, osim manje nezgode pri slijetanju", objavio je glasnogovornik tvrtke. Nakon što se istraže dodatne pojedinosti nesreće, javnost će o njima biti obaviještena", dodao je. 

Prvi probni let obavljen je 17. kolovoza.

Airlander 10 sličan je nekadašnjim cepelinima, ispunjen je helijem i dug 92 metra, a tvrtka koja ga je proizvela nada se da će letjelica privući pozornost kupaca koji bi se njome mogli koristiti za prijevoz tereta, dostavu pomoći, nadzor ili za turizam, s obzirom na to da može prevesti 48 putnika.

Letjelica je ime dobila po tome što može ponijeti deset tona tereta. Trup je napravljen od karbonskih vlakana i višeslojnog platna, a pogone ga četiri turbodizelska motora od 350 konjskih snaga.

Ovom "zračnom brodu" nije potrebna pista, a proizvođač tvrdi da može poletjeti i sletjeti i na neasfaltiranu površinu, led ili vodu pa zato može biti pogodan za humanitarne misije ili dugotrajan nadzor morske granice. 

Letjelice ovakvog tipa bile su popularne u prvoj polovini 20. stoljeća, no nakon nesreće zračnog broda Hindenburg 1937. i razvoja aviona, izgubile su popularnost te gotovo potpuno nestale s neba.

Letjelica je prvotno bila namijenjena za potrebe američke vlade kao zrakoplov za nadzor, ali je poslije odluka o njezinoj upotrebi odbačena zbog smanjenja proračuna za obranu.

HAV tvrdi da se Airlander može upotrebljavati za niz zadaća, kao što su nadzor, komunikacija, transport, čak i za putnički prijevoz.  

Letjelica navodno može ostati u zraku do pet dana, a tvrtka se nada da će do 2021. godine proizvoditi do 10 letjelica godišnje. 

>> Premijerno predstavljena najveća letjelica na svijetu

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

IS
Iszrian
16:23 24.08.2016.

Bez uvrede, ali letjelica mi izgleda kao g*zica.

Avatar Čitatelj300
Čitatelj300
17:22 24.08.2016.

Djeluje previše nestabilno, i sporo i to po izvrsnim vremenskim uvjetima. Gromovi, vjetar, oluje bi ju potrgali a to imamo stalno... kakav teret oni misle prevoziti, pa nitko nije lud da riskira milijune, osim ako misle voziti taj svoj balon samo po lijepom vremenu :))

DU
Deleted user
16:46 24.08.2016.

Da takva slićna letjelica bi teoretski mogla ponijeti više tereta od bilo kojeg teretnog broda. Probem je u tome da to nije nitko pokušao svi rađe terete prevoze brodovima.