Najveća letjelica na svijetu, Airlander 10, oštećena je pri slijetanju tijekom izvođenja drugog probnog leta u Bedfordshireu, javlja u srijedu BBC.
Letjelica, koja je svojevrsni hibrid između aviona i zračnog broda, duga je 92 metra i vrijedna 25 milijuna funti.
Proizvođač HAV (Hybrid Air Vehicles) objavio je da je posada "sigurno i dobro".
"Let je prošao u redu, osim manje nezgode pri slijetanju", objavio je glasnogovornik tvrtke. Nakon što se istraže dodatne pojedinosti nesreće, javnost će o njima biti obaviještena", dodao je.
Prvi probni let obavljen je 17. kolovoza.
Airlander 10 sličan je nekadašnjim cepelinima, ispunjen je helijem i dug 92 metra, a tvrtka koja ga je proizvela nada se da će letjelica privući pozornost kupaca koji bi se njome mogli koristiti za prijevoz tereta, dostavu pomoći, nadzor ili za turizam, s obzirom na to da može prevesti 48 putnika.
Letjelica je ime dobila po tome što može ponijeti deset tona tereta. Trup je napravljen od karbonskih vlakana i višeslojnog platna, a pogone ga četiri turbodizelska motora od 350 konjskih snaga.
Ovom "zračnom brodu" nije potrebna pista, a proizvođač tvrdi da može poletjeti i sletjeti i na neasfaltiranu površinu, led ili vodu pa zato može biti pogodan za humanitarne misije ili dugotrajan nadzor morske granice.
Letjelice ovakvog tipa bile su popularne u prvoj polovini 20. stoljeća, no nakon nesreće zračnog broda Hindenburg 1937. i razvoja aviona, izgubile su popularnost te gotovo potpuno nestale s neba.
Letjelica je prvotno bila namijenjena za potrebe američke vlade kao zrakoplov za nadzor, ali je poslije odluka o njezinoj upotrebi odbačena zbog smanjenja proračuna za obranu.
HAV tvrdi da se Airlander može upotrebljavati za niz zadaća, kao što su nadzor, komunikacija, transport, čak i za putnički prijevoz.
Letjelica navodno može ostati u zraku do pet dana, a tvrtka se nada da će do 2021. godine proizvoditi do 10 letjelica godišnje.
Bez uvrede, ali letjelica mi izgleda kao g*zica.