medijski feniks

Nakon 14 online mjeseci, Newsweek opet – i na papiru

Foto: ''
Newsweek
Foto: ''
Newsweek
08.03.2014.
u 08:00
Vlasnik tjednika očekuje da će 90% zarade sad donijeti – pretplatnici
Pogledaj originalni članak

Nakon 14 mjeseci od gašenja, ponovno oživljava tiskano izdanje slavnog američkog magazina Newsweek, koji se od zadnjeg dana 2012. mogao čitati samo u digitalnom, online izdanju. Povratak izvornog, papirnatog oblika odluka je novog vlasnika IBT Medije. Newsweek je utemeljen 1933., a na vrhuncu je bio 1991. kada je imao respektabilnih 3,3 milijuna čitatelja. No, zbog sve većih problema sa smanjenjem broja oglašivača i čitatelja, kao i s distribucijom, na samom kraju 2012., nakon 80 godina izlaženja na kioscima, tiskano izdanje je ukinuto, a nastavilo se samo u digitalnom formatu.

Da će se nova sudbina tiskanog izdanja magazina odsad temeljiti uglavnom na pretplatnicima, a namjera je da čak 90% zarade donesu upravo pretplatnici, najavio je glavni izvršni direktor IMT Medije Etienne Uzac. U vremenima kada se može čuti da su tiskani mediji na izdisaju, uz obrazloženje da primat preuzimaju portali, zanimljiv je ovaj prvi slučaj da se nakon digitalnog oblika tiskano izdanje opet vraća na tržište.

– Dobro je što se ponovno pokreće tiskano izdanje Newsweeka. To nije nimalo neočekivano uzimajući u obzir tradiciju koju su te novine imale, a koje su se vlasnici olako odrekli samo zato što su troškovi proizvodnje u jednom trenutku bili neodrživi.

No, gledamo li neke druge modele, npr. u Aziji, tamo tiskana izdanja novina doživljavaju procvat i izlaze u milijunskim nakladama. Recimo, u Japanu je to slučaj s dnevnim tiskovinama Asahi Shimbun i Yomiuri Shimbun – komentira vijest o američkom magazinskom feniksu docent Igor Kanižaj, predavač kolegija Osnove tiskanog medija na Fakultetu političkih znanosti. Nastavlja kako odluka o odustajanju od tiskanja novina ovisi uglavnom o vlasniku novina, no da u državama u kojima je kod publike postojala dulja tradicija čitanja model tiskanih izdanja ipak jamči puno veću održivost.

– U našem kontekstu izdavači su propustili njegovati tu kulturu čitanja i tako odgajati čitatelje novina. Ipak, kod stavljanja naglaska na portale, glavni je problem što će se ljudi uvijek lakše poistovjetiti s novinama nego s portalima. Tu tradicija igra veliku ulogu. A bitni su i pretplatnici. Ako se kroz pretplatničku tradiciju stvorila publika, dođe li do gašenja tiskanog izdanja, ta ista publika se buni. Plaćanje online sadržaja velik je izazov jer se oni teže naplaćuju pa se događa povratak na tiskano izdanje – kaže Kanižaj.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.