Od 14. prosinca 2014. na hrvatskim prugama na snagu stupa novi vozni red, priopćila je HŽ infrastruktura.
''HŽ Infrastruktura je kao članica Reil Net Europe (RNE) prihvatila termine promjene godišnjega voznog reda koje primjenjuje većina članica te europske organizacije. U skladu s time novi vozni red 2014./2015. stupa na snagu 14. prosinca 2014. i na snazi je do 12. prosinca 2015. godine.
U novome voznom redu promet će teći na 2645 km, a neće teći na 213 km pruga. Međutim, za novi vozni red će nakon 20 godina ponovno biti otvorena novoobnovljena dionica pruge Đurmanec – Hromec – državna granica sa Slovenijom. Kao rezultat pojačanog intenziteta obnove pruga tijekom 2014. godine, s voznim redom 2014./2015. predviđeno je povećanje brzine na ukupno 118,8 km pruga. Istodobno, na 44,9 km pruge brzina je smanjena.
Trase vlakova u putničkome i teretnome prijevozu HŽ Infrastruktura izradila je u skladu sa zahtjevima željezničkih prijevoznika. Uz dosadašnje nacionalne prijevoznike HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo, u novome voznom redu teretnog prijevoza na liberaliziranome tržištu teretnog prijevoza prvi su se put pojavili i drugi prijevoznici. Tri nova operatora su Adria Transport d.o.o., mađarski Rail Cargo Carrier (RCC) Kft te austrijski Rail Transport Services GmbH.
Za vozni red 2014./2015. u putničkom prijevozu predviđeno je 707 vlakova, od toga 56 u međunarodnome i 651 u unutarnjem prijevozu. Što se tiče teretnog prijevoza, ovaj vozni red karakterizira ukupno smanjenje broja trasa u međunarodnom i unutarnjem prijevozu, s tim da valja napomenuti da je ipak došlo do neznatnog povećanja broja redovitih međunarodnih teretnih vlakova u tranzitu'', navode u priopćenju.
>> Završetak modernizacije vinkovačkog željezničkog kolodvora
A pruga za kumrovec?