Nakon punih 25 godina gradnje, za promet je danas u punom profilu otvorena brza cesta Solin - Klis. Projekt je vrijedan gotovo 250 milijuna kuna. Zbog završnih radova cesta je u subotu bila zatvorena za sav promet, što je stvorilo velike gužve.
Radovi na gradnji drugog kolnika brze ceste Solin – Klis zapeli su, odnosno doslovno stali početkom 2012. godine kada je glavni izvođač radova splitski Konstruktor zapao u poslovne teškoće. Zbog toga je uprava HC-a u listopadu te godine dala nalog tvrtki Hidroelektra-niskogradnja, koja je s Konstruktorom bila u poslovnoj udruzi, da preuzme nedovršene poslove splitske tvrtke. No Konstruktor nije htio napustiti gradilište pa ga je Hidroelektra morala sudskim putem na to prisiliti. Stoga je tek u proljeće prošle godine uspjela stupiti na gradilište.
Brza cesta Split – Klis trasirana je na teškom brdsko-planinskom terenu zbog čega čak 70 posto ukupne trase ceste čine objekti. Stoga je cijena gradnje po kilometru dosta velika, oko 55 milijuna kuna, odnosno 7,5 milijuna eura, u što je uključeno i opremanje prometnice.
Na svom facebook profilu ministar uprave Arsen Bauk komentirao je završetak ceste i osvrnuo se na kritike upućene Vladi:
– Za vrijeme ove "nesposobne", "neefikasne" i "nenarodne" vlasti završena je brza cesta Solin - Klis koju nije uspjelo završiti prethodnih 9 "narodnih", "efikasnih" i "sposobnih", 2 "nenarodne", "neefikasne" i "nesposobne" vlade, te još jedno "nenarodno" Izvršno vijeće Sabora SRH. Jugoslaveni započeli, "jugoslaveni" završili – napisao je Bauk u statusu.
Sad odjednom 55 milijuna kuna po kilometru nije puno i nije pljacka... E licemjerni drugovi... A cijena viša nego na Dalmatini... Doci ce i vama policija na vrata, samo polako...