Vrata koja su odletjela s Boeinga 737 Max nedugo nakon polijetanja u siječnju vjerojatno nisu bila pravilno osigurana, objavio je u utorak američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa. To je tijelo objavilo inicijalno izvješće o istrazi incidenta zrakoplova Alaska Airlines 5. siječnja kada su u letu otpala vrata kabine.
Incident se dogodio nekoliko minuta nakon polijetanja zrakoplova na letu 1282 iz Portlanda prema Ontariju. U izvješću se kaže da su nedostajala četiri ključna vijka koja su namijenjena zatvaranju ploče kabine koja stoji na mjestu izlaza u slučaju opasnosti, objavio je BBC. Do neplaniranog odvajanja zadnjih lijevih vrata za izlaz u slučaju opasnosti došlo je na visini od oko 4.900 metara.
Čini se da je nedostatak vijaka omogućio pomicanje ploče iz njezine pozicije i odvajanje od zrakoplova, kaže se u izvješću. Ploča koja pokriva izlaz u nuždi odvojila se i ostavila zjapeću rupu na bočnoj strani trupa. Zrakoplov je tada pretrpio nagli gubitak tlaka u kabini no vratio se u zračnu luku bez žrtava. Aviokompanija Alaska Airlines je nakon toga prizemljila sve zrakoplove Boeing 737-9 iz svoje flote.
Prizemljenje te linije zrakoplova rezultiralo je otkazivanjem tisuća letova u siječnju. Američka Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) u ponedjeljak je priopćila da su dva američka avioprijevoznika pregledala i vratila u promet gotovo 94 posto zrakoplova Boeing 737 MAX 9 nakon izvanredne situacije.
POVEZANI ČLANCI:
Da bi se shvatilo koloko je loša situacija u Boeingu, treba znati da je avio kompania Emirates ( največi kupac njihovih aviona ) odlučila poslati svoje inźinjere u Boeingovu tvornicu da kontroliraju kvalitet izrade aviona. Ovako nesto je bez presedana u povijesti.