Sve je izvjesnije da će hrvatski državni vrh uskoro usvojiti odluku o eskadrili borbenih zrakoplova. Dvije su mogućnosti - nabaviti nove ili rabljene zrakoplove uz primjenu offseta, što bi hrvatskom gospodarstvu otvorilo tržišta Njemačke (Eurofighter), Švedske (Gripen) ili Rusije (MiG 29), ili preuzeti eskadrilu od 12 remontiranih MiG 21. Ova druga opcija stajala bi dvadesetak milijuna eura, bio bi raspisan javni natječaj, a postoje tri ponude za remont hrvatskih Mig-ova (rumunjska, ukrajinska i izraelska).
Brojne primjedbe
Hrvatska ima iskustva s rumunjskom tvrtkom "Aerostar" koja je 2003., prvi put, remontirala našu eskadrilu. Rumunji računaju da će i sada dobiti posao. Večernji list je u posjedu prepiske između našeg Zrakoplovnog zavoda (ZTZ) u Zagrebu i Aerostara te "Osvrta na remont", dokumenta u kojemu su pobrojeni brojni kvarovi primijećeni na netom remontiranim MiG-ovima. Prema dokumentima, na čak 5 od 12 remontiranih zrakoplova odmah su primijećene brojne neispravnosti, u rasponu od otpale boje, korozije, nepritegnutih instrumenata, pa sve do neuravnoteženog leta zrakoplova, curenja goriva do pokvarenog radara ili komunikacijske opreme. Popravci su obavljeni u garantnom roku, nešto su popravljali naši, a nešto rumunjski stručnjaci. Na nekim MiG-ovima lista popravaka bila je poduža, pa je popravak potrajao i godinu dana. Dovoljno da Aerostar dođe na loš glas među pilotima.
Dva MiG-a pala
No, bivši zapovjednik HRZ-a Josip Štimac tvrdi da se, bez obzira na kvarove, može reći da su se u 10 godina eksploatacije "rumunjski" MIG-ovi pokazali dobrima, ni na jednom se nije dogodio veći kvar i nije život pilota bio u opasnosti.
Gorana Sesara, predstavnika Aerostara u RH, ne čudi što su sada počeli kružiti razni dokumenti o "nemaru" Rumunja.
– Konkurencija je proradila, samo se pitam zašto nije prije reagirala, imala je 10 godina – kaže Sesar. Tvrdi kako Aerostar obavlja remont kvalitetno, dokaz čega je i daljnja eksploatacija preostalih 68 MiG-ova 21 u Rumunjskoj. U Aerostaru drže da ih ogovara konkurencija koja nastoji RH "uvaliti" MiG-ove 21 oko kojih se spore Ukrajina i Jemen. A ostatak eskadrile Jemen ne želi preuzeti jer su se od prva četiri remontirana već srušila dva. Žestoka konkurencija otkrit će sigurno još neku sličnu priču.
Mig 21 je totalno zastario, možda da nabavimo eskadrilu P47d, evo jednog u tehničkom muzeju za početak. Treba nešto ipak puno novije od 21jedinica, Mig 21 radi troškove a realno nije za ništa.