Hrvatska se konačno okreće obnovi željeznica: Počinje projekt vrijedan 6 milijardi eura
Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.
Pretplatite se na sadržaj s potpisom.
Kako je Moskva uspjela natjerati zemlju u kojoj će kafići izdati račun s natpisom 'Rusija je okupatorska zemlja', da je zavoli?
Kako je Moskva uspjela natjerati zemlju u kojoj će kafići izdati račun s natpisom “Rusija je okupatorska zemlja”, da je zavoli? Okupirala joj je teritorij, i rekla:" Želite li ga vratiti, radite što vam kažemo!"
Iako je uvijek imala problema s liderstvom, Europa dugo nije bila ovako obezglavljena
Ta kaotičnost i nepostojanost samo je dodatno naglašavala europski liderski deficit
Najboljem svih vremena ostvarilo se veliko proročanstvo. Znalo se da će biti poseban
Ovaj svestrani Britanac nastavit će, kao čovjek koji je svojim statusom nadišao granice čak i popularnog sporta kao što je Formula 1, oduševljavati navijače oktanskog cirkusa
Od iduće godine poduzetnicima krediti s otpisom pola glavnice
Za početak je planirano 15 milijuna eura, a zajmovi bi bili na raspolaganju mikro, malim i srednjim poduzetnicima koji se odluče ulagati u iseljene krajeve Hrvatske
Ikona bivše Jugoslavije za VL: Zvezda je bila privilegirana, a Dinamo me vabio vilom na Pantovčaku
- Od 1998. godine nisam popio kap alkohola, a prije tri godine prestao sam pušiti. Ja se samo isključim. Ljudi razmišljaju kako je to teško, no nije. Bila je to malo drugačija popularnost. Svi koji su igrali u Hajduku, Dinamu, Zvezdi ili Partizanu, bili su popularni. Meni i danas navijači ne mogu oprostiti što sam prešao iz Zvezde u Partizan - rekao nam je Milko Đurovski.
Obnova i modernizacija željeznice kasni. Dijelom se može pronaći opravdanje jer je trebalo ulagati u autoceste, potom su modernizirani aerodromi i pomorske luke. Ulaskom u europske koridore stvorene su financijske pretpostavke za značajnije ulaganje u željezničku infrastrukturu. Valorizacija značaja luke Rijeka bitno ovisi o kvaliteti pruge Rijeka-Zagreb-Botovo i dalje. Jedan od glavnih problema željeznica u Hrvatskoj je sigurnost. Neshvatljivo je da ima stotine nezaštićenih prijelaza. Građani ne znaju da se vlakovi moraju zaustaviti na pojedinim seoskim putevima kako bi strojovođa provjerio ide li neki traktor i sl. Što se tiče brzine putničkih vlakova imalo bi smisla sa Slovenijim i Srbijom koordinirati izgradnju za brzine preko 200 km/h na trasi Ljubljana-Zagreb-Beograd. Idealno bi bilo imati Maglev tehnologiju i brzine preko 300 km/h na toj relaciji, ali nije realno. Na ostalim dionicama u Hrvatskoj zbog konfiguracije terena brzine putničkih vlakova do 160 km/h s u redu. Ali treba ići na značajnije povećanje razine kvalitete, prije svega točnosti. A usluga u vlaku mora biti kao u avionu ili bolja jer uvjeti u vlaku su drugačiji. A što se tiče autocesta, na mnogim dionicama je ograničenje 80km/h zbog lošeg kolnika koji se ne održava. Koncesionaru štede i zgrču veliki profit. Dionica Zagreb -Varaždin je u komi, dijelovi dionice Bosiljevo-Rijeka. .Zagrebačka obilaznica. Mjestimični radovi nisu dovoljni.