Neprestani rast i stalno reinvestiranje dobiti pravila su od kojih ne odustaje najveća naša tehnološka kompanija, vodnjanski Infobip. Glavna je vijest ljeta u ovoj godini koja je obilovala dobrim događajima u IT sektoru bila ona o investiciji od 200 milijuna dolara, čime je Infobip premašio vrijednost od milijardu dolara.
Podsjetimo, radilo se o ulaganju investicijskog fonda One Equity Partners. Dakako, navodi se to i u tekstu o Infobipu, koji je jučer izašao na jednom od najutjecajnijih globalnih poslovnih medija, Bloombergu, za koji je govorio direktor i suosnivač Infobipa Silvio Kutić.
I Bloomberg kao klijente Infobipa, koji je jedan od vodećih tvrtki u cloud komuniciranju spominje Uber, Vodafone i Burger King koje su, dakako, samo vrlo zvučna imena u nizu klijenata ove tvrtke svuda u svijetu.
Kupnja tvrtke u SAD-u
Sada je cilj, navodi se, zacementirati poziciju na profitabilnom sjevernoameričkom tržištu te pronalazak mogućih investitora dok se kompanija priprema za IPO, inicijalnu ponudu dionica na Newyorškoj burzi, za koju žele biti spremni 2023. godine, prenose se riječi Silvija Kutića.
– Naš je prvi zadatak kupiti kompaniju u Sjedinjenim Državama. Trenutačno skeniramo tržište. Uvijek nastojimo pronaći način da poboljšamo našu komunikacijsku platformu – rekao je Kutić.
Bloomberg spominje kako se Infobip natječe na globalnom tržištu koje je naraslo u vrijeme pandemije dok su industrije koje okružuju njihovo sjedište zamirale. Sada, navodi utjecajni medij, imaju 2400 zaposlenih u 68 ureda u svijetu, od početka godine zaposlili su još 500 ljudi kako bi zadovoljili rastuću ponudu. Sljedeće godine, kaže suosnivač Infobipa, očekuju da prihodi dosegnu milijardu dolara, a ove se godine očekuje da profit naraste 40 posto u odnosu na prošlogodišnjih 102 milijuna eura.
– Profitabilni smo otkad smo počeli, stalno rastemo, stalno investiramo. Rast je organski, a sav profit investiramo u poslovanje – rekao je. Investicija One Equity Partnersa jedina je otkako su Silviju Kutiću roditelji posudili 12.500 eura da pokrene tvrtku. Vraćajući tu posudbu, s Izabelom Jelenićem i svojim bratom Robertom, dospio je s Infobipom do epiteta jednorog. Sada je cilj evolucija, nakon širenja, a IPO je strateška opcija za daljnji rast.
– Radimo na našoj spremnosti za IPO, prilagođavamo naše unutarnje procese i načine na koji radimo naše financijske izvještaje, a očekujemo da ćemo biti spremni za IPO 2023. godine. A onda ćemo vidjeti kada ćemo se točno izlistati – rekao je Kutić.
Uštedjeti ljudima vrijeme
Ove je godine, navodi medij, Infobip predstavio tri nova proizvoda, Moments, Answers i Conversations. Moments, primjerice, tvrtkama osigurava izbor vremena, mjesta i platforme za komunikaciju s korisnicima uz odabir optimalnog trenutka za to ovisno o tome putuju li oni ili su kod kuće ili možda na poslu. Svoju chatbot tehnologiju kompanija je darovala za borbu protiv pandemije u 35 zemalja.
– Tehnološka komunikacija još je u začeću. U ovom trenutku smartphone koristimo za vrlo malo toga. Nastojimo ući dublje u tehnologiju, uključiti više umjetne inteligencije u naša rješenja. Cilj je uvijek stvoriti ljudima više vremena i živote im učiniti boljima – rekao je Kutić.
Lijepo je vidjeti i koju ovakvu pozitivnu vijest. Još više zato jer je to čudo i što se to čudo dogodilo usprkos Hrvatske države... IT tvrtke nisu do sada bile u fokusu Hrvatske javnosti i politike, njihovo poslovanje je teško shvatljivo i politici i birokraciji, te su prolazile "ispod radara" jer nitko nije mogao vjerovati da znanje može donijeti toliki novac... Međutim, sada se to mijenja, cijeli sektor dobio je pozornost politike i sigurno se više ne može očekivati slobodan razvoj poduzeća u tom sektoru. Već su krenula birokratska ograničenja i guranje paradržavnog sektora u taj segment...