Križevački div

Naša poznata tvrtka, koja prati svjetske trendove, ostvaruje uspjehe zbog nekoliko ključnih razloga

Foto: KTC
KTC
Foto: KTC
KTC
Foto: KTC
KTC
Foto: KTC
KTC
Foto: KTC
KTC
23.08.2023.
u 09:56
Suvremeni trendovi poslovanja se mijenjaju, a samo hrabri i odvažni kreću ovim putem, prije svega birajući stvaranje poticajne i zdrave radne okoline kroz motiviranje svojih zaposlenika. KTC d.d., tvrtka iz Križevaca, jedan je od pionira takvoga poslovanja u Hrvatskoj, a njezini zaposlenici stvaraju uspješan kolektiv zadovoljnih pojedinaca. Evo i zašto…
Pogledaj originalni članak

Nažalost, još uvijek su rijetki poslodavci u Hrvatskoj koji u prvi plan stavljaju čovjeka, a tek potom razmišljaju o profitu. Jer, kako pokazuju svi pozitivni primjeri poslovnih praksa u svijetu – jedino zadovoljni zaposlenici mogu biti i motivirani zaposlenici, a tada prosperira i tvrtka i pojedinci koji rade u njoj.

Tajna uspješnog poslovanja, kako se pokazuje na primjerima tvrtki koje na tržištu opstaju dugoročno s kontinuiranim porastom prihoda, ulaganje je u zaposlenike, kako financijski tako i edukacijski, ali i na način da se poštuju njihova radna prava i omogući im se transparentno vrednovanje uloženoga truda i rada. Možda se čini paradoksalnim da povećanje plaća, povećanje dana godišnjeg odmora, jednom riječju, povećanje financijskih ulaganja u zaposlenika, može rezultirati boljim poslovanjem, ali to je istina. Na kraju, u ovu računicu, ulazi još jedna varijabla, a čini se ključna – da se čovjek u svojoj radnoj sredini osjeća kao čovjek, a ne kao najamnik.

Foto: KTC
KTC

Naša domaća tvrtka, koja je upravo primjer pozitivne poslovne strategije kad je riječ o njezinim zaposlenicima, a samim time i potrošačima, križevački je KTC.

Sve je počelo jednom trgovinom

Obiteljska tvrtka KTC uspješno posluje već 31 godinu, a njezin vlasnik Ivan Katavić, davne 1992. godine posao je započeo jednom trgovinom, koja je bila posebna po tome što je od lokalnih poljoprovrednika otkupljivala njihove proizvode. Dvije godine kasnije, 1994., otvoren je i prvi trgovački centar, a danas pod imenom KTC, osim supermarketa, postoje poljoprivredne ljekarne, benzinske stanice, ugostiteljski objekti, hoteli i apartmani na kontinentu i na jadranskoj obali, pa čak i karate i rukometni klub. KTC je uspješno prošao i krizu na tržištu tijekom COVID pandemije, da niti jednom svome zaposleniku nije uručio otkaz, a bez obzira na stalno poboljšavanje uvjeta svojim zaposlenicima, poslovanje se samo širi pa KTC danas posluje u 26 gradova i zapošljava čak 1570 djelatnika te do kraja godine otvara poslovnicu i u Bjelovaru.

Ukinuli rad nedjeljom još prije tri godine

Dok se o ukidanju rada nedjeljom još samo spekuliralo i tijekom pandemije na nekoliko mjeseci uvelo kao epidemijska mjera, mendžment KTC-a hrabro je odlučio krenuti tim smjerom pa je još prije tri godine svojim djelatnicima osigurao slobodne nedjelje, blagdane i praznike.

Foto: KTC
KTC

Rezultati govore sami za sebe, upravo tijekom posljednje tri godine, tvrtka je povećala prihode za čak 18 posto, a profit za 47 posto.

I dok je većina trgovačkih lanaca i malih privatnih trgovina, nakon donesenog zakona o neradnim nedjeljama, ipak odlučila iskoristiti onih 16 radnih godišnje koje je odobrila Vlada, zaposlenicima u križevačkoj tvrtci slobodna je baš svaka nedjelja.

– Neradne nedjelje već tri godine nisu utjecale na prihode, naprotiv, prihodi iz godine u godinu rastu jer smo svoje potrošače naviknuli na kupnju subotom – objašnjavaju iz menadžmenta KTC-a.

Povećanje plaća na godišnjoj razini nije upitno

Malo koja tvrtka se u današnje vrijeme inflacije i krize nakon uvođenja eura može pohvaliti da svojim djelatnicima daje povećanja plaća na godišnjoj razini. Ne samo što su zaposlenicima u protekle tri godine plaće rasle na godišnjoj razini, već su posljednje povećanje dobili sa 1. srpnjem 2023. godine, i to u iznosu od čak 10 posto.

Da je u ovoj križevačkoj kompaniji radnik na cijeni, pokazuje podatak da će s ovim povećanjem, KTC d.d. samo za troškove plaća svojih djelatnika u ovoj godini izdvojiti gotovo 4,3 milijuna eura, dok je u zadnje tri godine to bilo 7,5 milijuna eura.

Zaposlenicima se redovito povećavaju i naknade za prijevoz, ali im se isplaćuju i nagrade te imaju redovne isplate božićnica i uskrsica.

Foto: KTC
KTC

90 posto uprave čine žene

Osim što tvrtka kontinuirano radi na poboljšanju poticajne i zdrave radne sredine, KTC je jedinstvena u Hrvatskoj po tome što čak 90 posto njezina menadžmenta čine žene.

Od devet ključnih menadžerskih pozicija u kompaniji, čak osam drže pripadnice ljepšeg spola: Daliborka Kranjčić, Ivana Pavić, Melanija Zorko, Marijana Sabolović, Irena Tukša, Danijela Ivanček, Martina Bojko i Anita Pofuk, a uz njih u menadžmentu je njihov muški kolega Miroslav Gegač.

Novi trend poslovanja

Očito da su vremena “stare škole” poslovanja iza nas, a poslodavac, osim što treba stvoriti imidž brenda prema potrošaču ili klijentu, jednako tako treba stvarati imidž svoga brenda “iznutra”, odnosno predstaviti se svome djelatniku na najbolji mogući način. Jedino tako dolazi do kontinuirane motivacije zaposlenika, a time i njegove integracije u kolektiv i zajedničku viziju tvrtke. Očito, KTC iz Križevaca uspješno ide u smjeru svjetskih trendova poslovanja, a rezultat su zadovoljni zaposlenici i iz godine u godinu sve veći porast prihoda.

Sadržaj nastao u suradnji s KTC-om

Ključne riječi
KTC
Pogledajte na vecernji.hr