Destilerija Šimić iz Požege opet ima 'zlatnu' rakiju

Naše rakije i likeri nose pečat tradicije, ali su dotjerani i moderni pa osvajaju nagrade

Naše rakije i likeri nose pečat tradicije, ali su dotjerani i moderni pa osvajaju nagrade
21.06.2024.
u 12:44
Piti rakiju više nije podcijenjeno već je ravno svim renomiranim globalnim destilatima
Pogledaj originalni članak

Ispeći dobru rakiju nije lako. Bez obzira na to o kojoj se radi, šljivovici, viljamovki, dunjevači... Stari zanat destiliranja, u nas živ valjda već stoljećima, prijetio je u jednom trenutku izumiranjem, nije puno nedostajalo da val globalizacije koji je nosio pomodne ginove, whiskyje i rumove odnese ono tradicijsko. A rakija doista jest “naša”, destilat koji ovdje jest autohton a gdje se ta autohtonost ogleda čak i u odnosu na kraj gdje se pravi. Na istoku Slavonije nešto je blaža, na njezinom zapadu jača, u kontinentu ljuta i oštra. Kako je i taj val globalizacije u nekom prolazu, tako i rakija doživljava novo buđenje, pa i broj malih neindustrijskih destilerija raste i radi jako kvalitetno. Toliko da naši proizvodi zaslužuju i vrijedne nagrade potičući nerijetko i neočekivanu kreativnost pa danas u Hrvatskoj postoji niz proizvođača i s odličnim likerima, kao i drugim domaćim destilatima. Obitelj Šimić iz Požege sa svojim destilatima prisutna je na tržištu već više od 30 godina, i to upravo s tradicijskim rakijama koje su i ove godine prepoznali ocjenjivači na prestižnom natjecanju International Wine and Spirits Competition, IWSC. Iz Londona su u Požegu stigle četiri medalje, jedna od najvećeg značaja, zlato za izvanrednost koju je dobila kajsijevača, ostvarivši čak 98 bodova.

- Priča obiteljske destilerije Šimić počela je davne 1993. godine kupnjom prvog tradicionalnog kotla za pečenje rakije. Iste godine posađeni su prvi nasadi kruške viljamovke na 7 hektara površine. Riječ je o 13.500 stabala kruške. Kasnije, 2004. godine, posađeni su nasadi šljive također na 7 hektara, to je 3500 stabala čačanske rodne i ljepotice. Nasadi se nalaze u sklopu destilerije te je time zaokružena cijela priča o uzgoju i preradi voća u 100 posto prirodne voćne rakije i likere, stvarajući jedinstvenu obiteljsku tradiciju. Razvojem poslovanja 2004. godine kupljena je suvremena destilerija, kapaciteta 1000 litara koja se i danas koristi u proizvodnji. Ova investicija omogućila nam je da unaprijedimo kvalitetu naših proizvoda, zadržavajući autentičnost i tradiciju naših originalnih receptura - kažu nam Šimići.

Žiri na natjecanju ocijenio je kako je dunjevača destilerije Šimić “ukusna, odvažna, s velikim udarom zrele marelice na nosu, upotpunjeno suptilnom jedinstvenošću fermentacije. Nepce nudi jasne note marelice s dozom papra, što dovodi do dugog, pikantnog završetka”. U opisu ove svoje trofejne rakije Šimići navode kako je proizvedena od najkvalitetnijih plodova marelice, pri čemu su posebnim načinom prerade očuvana aroma i okus ovog osobitog voća. Ove godine uspjeh je ponovljen jer je isti broj bodova i zlato ova rakija ostvarila i prije dvije godine. Pobjeda tradicije.

- Receptura za rakije i likere potječe iz tradicionalnih recepata koji su se prenosili s generacije na generaciju u obitelji Šimić. Ove dragocjene recepture pažljivo su čuvane i usavršavane tijekom vremena, a uvijek nam je zanimljivo otvoriti staru bilježnicu pradida Šime koji je zapisao svaki korak pripreme svog omiljenog pića. Pa kako onda ne postati zaljubljenik u ova osebujna pića, specifična za naše podneblje. Da, unaprjeđivali smo ih. Kombinirajući tradiciju s modernim znanjima i tehnologijama, uspjeli smo poboljšati kvalitetu i stvoriti premium proizvode autentičnog mirisa i okusa. Naše rakije i likeri tako nose pečat tradicije, ali i suvremene izvrsnosti - kažu Šimići.

Nastavljaju potvrđujući kako je kultura ispijanja rakije u Hrvatskoj zasigurno ponovno oživljava te se svakako može približiti onoj koja postoji u Srbiji.
- Oba su područja poznata po proizvodnji visokokvalitetnih rakija i dijele sličnu kulturu ispijanja. Važno je kroz promociju lokalnih proizvoda, edukaciju javnosti te stvaranje zajednice ljubitelja rakije, izgraditi snažnu i autentičnu kulturu ispijanja koja će privući ljude i izvan granica zemlje - objašnjavaju.

Ni u metropoli nećete dugo tragati za proizvodima koji dolaze iz ove destilerije. Ima ih i na policama boljih specijaliziranih dućana, u određenim trgovačkim lancima, gdje je lako prepoznati ih po dobro oblikovanoj boci i decentnoj etiketi koja otkriva ono najbitnije, čiji je to i o kojem se proizvodu radi. Oni koji putuju, možda ih pronađu i na tržištima EU, Australije i SAD-a. Najcjenjenije su, uz kajsijevaču, viljamovka i dunjevača, no iz destilerije dolazi niz proizvoda koji svi potječu iz tradicije, poput medice ili rogača. I ta je tradicija lokalna i obiteljska.
- Budući da je riječ o obiteljskoj destileriji, zaposlenike čini obitelj. Ukupno nas je deset, ali imamo i sezonce koji su najčešće angažirani za berbu voća i orezivanje. Imamo tu sreću da u mjestu u kojem se nalaze nasadi živi dosta domaćeg stanovništva koji iz godine u godinu sudjeluju u berbi - govore nam Ako ste već probali rakije ili likere Šimićevih, uočili ste kako se radi o izuzetno pitkim pićima, koja vole, kako se kaže, “prevariti”, jer se alkohol ne osjeća prije aroma voća od kojih je piće napravljeno. Daleko je to od prepečenih djedovih rakija koje su se nekada pile, ova pića su dotjerana i moderna, toliko da osvajaju i najvažnije nagrade. Franko, Mateja i Moreno dio su trenda vraćanja domaćih destilata u modu. Piti rakiju više nije podcijenjeno već je ravno svim renomiranim globalnim destilatima, turisti nerijetko ističu kako su šljivovica ili viljamovka jedan od razloga što dolaze u Hrvatsku, ali i u njezin kontinent. Ali zbog toga se jednom trendu Šimići ne priklanjaju. Ostali su u Požegi.

- Tako je, ostali smo u Požegi kako bismo nastavili tradiciju obitelji u pravljenju rakija i likera. Mlađa generacija naše obitelji školovala se u Zagrebu te stjecala radno iskustvo izvan Republike Hrvatske, s ciljem kako bi se vratili s bogatim iskustvom i znanjem. Slavonija ima puno toga za ponuditi te je neistraženi hedonistički dragulj. Bogata prirodnim ljepotama i vrhunskim delicijama koje se spremaju od lokalno uzgojenih namirnica najbolje kvalitete. Vjerujemo da će i kad-tad i ovaj dragulj zasjati i biti prepoznat - govore nam. Kod tradicije ostaju, neće se prikloniti globalnim trendovima koji bi možda donio tržišnog potencijala, ali ne i autentičnu priču.

- U posljednjih nekoliko godina gin je doživio veliku popularnosti. Međutim, tradicionalne rakije i likeri imaju svoju kulturu ispijanja i bogatu povijest koja seže duboko u kulturu cijele regije. Mislim da će oba proizvoda nastaviti imati svoje mjesto na tržištu, jer kupce sve više zanimaju lokalno proizvedeni i autentični proizvodi. Tradicionalne rakije će uvijek imati svoje vjerne ljubitelje i biti simbol tradicije i kvalitete. Proizvodnja i kultura ispijanja whiskeya je jako zanimljiva, međutim, odlučili smo se specijalizirati za proizvodnju rakije i likera koji imaju povijest i tradiciju na našem području. Uskoro ćemo predstaviti novu liniju boca zapremnina od 0,7, 0,5 i 0,1 litre - kaže Franko Šimić.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.