Svaki učitelj prije nego što uđe u razred ubuduće će morati dokazati da zna biti podrška učeniku u učenju, prepoznavati i pratiti njegov razvoj i napredak, izabrati mu primjerene materijale i izvore informacija kako bi postigao što bolje rezultate i usvojio odgovarajuća znanja i vještine.
Ocjena dolazi na kraju
Također, učitelji će morati imati vještine vrednovanja učenikovih postignuća, a vrednovanje, ističe prof. dr. Vlasta Vizek Vidović, ne znači samo ocjenjivanje već osposobljavanje učenika da sami prate svoj napredak, da im bude jasno što i kako rade, gdje su dobri, a gdje i zašto trebaju uložiti više napora. Tek na kraju dolazi ocjena – ističe Vizek Vidović. Od učitelja će se tražiti da osigura poticajno i sigurno okruženje za učenje, jednostavnije rečeno da stvori dobru atmosferu u razredu i spriječi svaku pojavu bullinga, odnosno vršnjačkog nasilja. Morat će također uspostaviti dobru suradnju s roditeljima i lokalnom zajednicom u kojoj radi, dobro poznavati organizaciju obrazovnog sustava i škole, imati odlične komunikacijske vještine kako bi, bilo u pisanom obliku ili u razgovoru, precizno i tečno mogao prenijeti djeci i njihovim roditeljima sve što je potrebno, a nužna će im biti i informatička pismenost, koja je kod mnogih sada nezadovoljavajuća.
– Učitelj će cijeli život morati biti učenik, odnosno morat će stalno učiti i usavršavati se, istraživati i, bez obzira na sindikalnu (ne)aktivnost, zalagati se za status učitelja – objašnjava prof. dr. Vizek Vidović iz Instituta za društvena istraživanja.
Pomoć u reviziji studija
Te kriterije, koje izrađuje skupina stručnjaka u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja, morali bi zadovoljiti svi koji završe nastavnički studij.
– Sveučilišta imaju autonomiju, ali ako se prepozna da ukupni rezultat obrazovanja nastavnika nije onakav kakav se očekuje, morat će se raditi revizije programa. Predstavnici fakulteta misle da će im kriteriji pomoći u tom poslu – kaže Vizek Vidović. Kriteriji bi trebali biti i osnova za licenciranje učitelja. Iako način vrednovanja znanja i vještina nastavnika nije razrađen, može se očekivati da će ih oni u nekom obliku testiranja morati dokazivati.
– Nastavnik će morati imati vlastiti portfolio sa svim što je radio, s njim će se vjerojatno obaviti pismeni i usmeni intervju, a logično je da će trebati izvesti i praktičnu nastavu. U svemu će biti važna i ocjena njegova mentora – kaže Alenka Buntić Rogić, voditeljica stručne skupine.
lijepo potpuno ste u pravu! je li to samo za učitelje ili osim njih još netko treba u školu cijeli život? hoće li se predsjednik, premijer ,liječnik ... morati dokazivati, hoće li morati imati svoj portofolio?treba li liječnik biti podrška pacijentu, mora li predsjednik(gradonačelnik,premijer...) osigurati narodu odgovarajući posao ,život...? tko treba biti odgovoran za dobru atmosferu u državi i optimalne uvijete za život, je li za to treba portofolio učitelja?