kritiziraju ga

Nastavnici: Nećemo sudjelovati u Jovanovićevoj javnoj raspravi

Foto: Željko Hladika/Pixsell
Nastavnici: Nećemo sudjelovati u Jovanovićevoj javnoj raspravi
23.05.2013.
u 10:56
Uvođenje nekakvog novog “odgoja” koji bi, kao, trebao čarobnim štapićem Hrvatsku ubaciti iz 19. u 21. stoljeće, samo je još jedno od Potemkinovih sela za čiju izgradnju se specijalizirala trenutačna postava u MZOS-u.
Pogledaj originalni članak

U svom obraćanju novinarima u povodu odluke Ustavnog suda o zdravstvenom odgoju ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović najavio je "novu" javnu raspravu koja će se o ovom kurikulumu održati od 1. do 30. lipnja te pozvao sve zainteresirane udruge (pa tako i našu) da se u tu raspravu uključe. Dajemo na znanje da udruga Nastavnici organizirano neće sudjelovati u toj javnoj raspravi jer je, za razliku od svega što ministar uporno ponavlja, zdravstveni odgoj, ovako kako je zamišljen, nebitan za hrvatski obrazovni sustav, ali i za društvo u cjelini, piše u odgovoru ministru koji su nastavnici objavili na svom portalu nastavnici.org

Uporno inzistiranje na njegovoj provedbi još je jedan pokazatelj da ministar, njegovi suradnici, njegovi protivnici, a bogami ni ostali političari, mediji i organizacije koje se uporno hvataju te teme kao da je riječ o nečemu vitalno važnom za opstanak naroda i države, nisu upoznati sa stvarnim stanjem u hrvatskom školstvu. Drago nam je da je Jovanović napokon priznao ono što smo mi neprestano ponavljali, a on je u cijelom procesu uvođenja zdravstvenog odgoja pokušavao zataškati, da bi sad tu informaciju spasonosno izvukao iz šešira: da je veći dio zdravstvenog odgoja već sadržan u postojećim predmetima kao što su psihologija, sociologija i biologija.

Drugim riječima, priznao je da je ZO zapravo samo politički projekt čija je svrha stvaranje dojma da se nešto radi dok se zapravo ne radi ništa. Jer, ako je tako, ako ovakvi sadržaji već postoje, onda je podizanje halabuke i inzistiranje na formalnom reorganiziranju svega toga u kurikulum zdravstvenog odgoja zaista samo politikantski čin čija je svrha privlačenje pažnje, stvaranje izgovora za slikanje u novinama i potenciranje društvenog sukoba u kojemu će svatko mobilizirati “svoju” stranu, a sve kako bi se pravi problemi – opet i još uvijek – pomeli pod tepih, smatraju nastavnici. 

Zbog toga pozivamo sve udruge, istaknute pojedince, ali i institucije zainteresirane za modernu i svjetovnu Hrvatsku (pa i biljke) da ne nasjedaju na manipulaciju koja se nameće iz MZOS-a. Zdravstveni odgoj ministra Jovanovića NIJE posljednja linija obrane građanskog i sekularnog društva i neće proizvesti efekt kakav se očekuje i obećava. Organiziranje ovih nekoliko tema samo je kozmetički zahvat koji neće promijeniti bitnu činjenicu koju, izgleda, mnogi ne razumiju: hrvatski obrazovni sustav je zastario, neefikasan, birokratiziran i ne proizvodi rezultate pa tako samim činom uvođenja “novog programa” neće ni učenike naučiti toleranciji i seksualnoj odgovornosti. Primjera radi, unatoč tome što kroz cijelo školovanje imaju nekoliko sati matematike i hrvatskog jezika tjedno, neki hrvatski učenici dolaze do šestog razreda, a da nisu naučili sva slova, a barem trećina njih u srednjoj školi ima problema sa shvaćanjem razlomaka, postotaka i decimalnih brojeva. U takvoj situaciji o čitanju s razumijevanjem i argumentiranom raspravljanju ne treba ni govoriti, a onda je jasno koliko uopće ima smisla ugrađivati dodatni program u kojemu se govori o rodu, spolu, zdravoj prehrani, higijeni i ostalome. Prije rješavanja najbitnijih problema obrazovanja, uvođenje nekakvog novog “odgoja” koji bi, kao, trebao čarobnim štapićem Hrvatsku ubaciti iz 19. u 21. stoljeće, samo je još jedno od Potemkinovih sela za čiju izgradnju se specijalizirala trenutačna postava u MZOS-u. Mi u tome ne želimo sudjelovati. Imamo pametnijeg posla, poručuju nastavnici ministru Jovanoviću.

>>Udžbenici, ocjene, Mamić... Ministar išao bez pripreme i đonom

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.