Zimska služba na autocestama

Naštimali cijene nabave da prihvate više ponude

Foto: Goran Kovačić/Pixsell
autocesta
Foto: VL
cijena zimske službe
06.11.2014.
u 23:15
U HAC-ONC-u odlučili su angažirati 39 kamiona za cijenu od 8,9 milijuna kuna umjesto 55 kamiona za cijenu od 7,6 milijuna kuna
Pogledaj originalni članak

Tvrtka Hrvatske autoceste - Održavanje i naplata cestarine samo je djelomično poništila natječaj za zimsku službu na koji su joj sredinom listopada pristigle ponude s gotovo dvostruko višim cijenama od procijenjene vrijednosti te nabave, o čemu je Večernji list već pisao.

Za najam 55 kamiona u 17 tehničkih jedinica, koji trebaju biti na raspolaganju za čišćenje snijega s autocesta, HAC-ONC je u natječaju procijenio da će ga to koštati 7,69 milijuna kuna, a pristigle ponude vrijedne su čak 13,5 milijuna kuna. To je upravu HAC-ONC-a dovelo u nezgodnu situaciju jer je zbog prevelikog iznosa ponuda morala poništiti natječaj, a ako ga poništi ostaje bez zimske službe jer ne bi imala vremena za novi natječaj zato što zimsko održavanje počinje 1. studenoga.

Prihvatili ponude za 12 tehničkih jedinica

Iako su u HAC-ONC-u planirali poništiti cijeli natječaj pa čak i angažirati kamione Hrvatskih šuma za zimsku službu, ipak su od svega odustali i prihvatili pristigle ponude za 12 tehničkih jedinica, a za pet poništili.

Ukupna vrijednost tih prihvaćenih ponuda za 39 kamiona je 8,9 milijuna kuna, što je više od prvotno procijenjenih 7,6 milijuna kuna za 55 kamiona. Kad se uspoređuju planirane i pristigle cijene samo za tih 12 tehničkih jedinica, razlika je čak 3,8 milijuna kuna. Pri tome su ponude za svaku tehničku jedinicu koje su prihvaćene znatno više od procijenjene vrijednosti. Primjerice, u TJ Ogulin procijenjena vrijednost bila je 832.500 kuna, a pristigla i na kraju prihvaćena ponuda iznosi 1,46 milijuna kuna. U HAC-ONC-u tako su od planiranih 55 kamiona odlučili angažirati 39. Pri tome priznaju da su naknadno, kad je već natječaj bio okončan, a kako bi mogli uzeti tih 39 kamiona, podigli procijenjenu vrijednost na 8,9 milijuna kuna – koliki je zbroj ponuda za 12 tehničkih jedinica za koje nije poništen natječaj!? Ponude za ostalih pet tehničkih jedinica nisu prihvaćene zbog ili nepotpune dokumentacije ili zbog toga što su te ponude bile više od planirane vrijednosti!?

Okvirni sporazum

Tako će HAC-ONC ove godine plaćati znatno skuplje zimsku službu nego prethodnih godina, i to za manje kamiona nego prethodnih godina. Kao što je Večernji već pisao, HAC-ONC imao je važeći okvirni sporazum za zimsku službu koji je raskinuo ove godine jer su kooperanti bili nezadovoljni cijenama.

Prošle godine su zbog slabe zime kooperanti zaradili 3,4 milijuna kuna, a pretprošle kad je bilo više snijega 7,7 milijuna kuna. I to sa 55 kamiona. Manjak kamiona ove godine u HAC-ONC-u kažu da će nadoknaditi preraspodjelom vlastite mehanizacije. Upućeni u zbivanja u toj tvrtki pak pitaju kako se sad odjednom može sa samo 39 kamiona, a prethodnih godina plaćan je najam njih čak 55!?

>>Nakon smjene uzeli otpremnine, a ostali u HAC-u

>>Na tisuću kilometara autocesta ove sezone bez zimske službe

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

NS
nemoralni sindikalac
07:30 07.11.2014.

Ovo je zastrašujuće. Vjerujem kako će institucije utvrditi radi li se o naštimanom natječaju i tko je u njemu sudjelovao, ono što mene zabrinjava je sigurnost nas koji se često vozimo po autocesti. Plaćamo vrlo skupu cestarinu i trebamo se bojati hoćemo li negdje naletjeti na zaleđenu cestu i doživjeti sudbinu sudionika prometne nesreće kod tunela Krpani. Nije mi jasno kako Ministar još uvijek ovo sve pasivno promatra jer pitanje je trenutka kada će se nešto dogoditi. Svima mora biti jasno da ova garnitura koja održava autoceste taj posao ne zna raditi. U jednom danu su smijenili 18 operativnih rukovoditelja kako bi postavili svoje političke uhljebe, pa trebamo li mi radi toga glavu izgubiti. Jučer Premijer upozorava kako nas čekaju jamstva na nova zaduživanja i to najavljuje za narednih 25 godina, ali niti riječi ne zbori o HAC-u (sve tvrtke iz ove djelatnosti) i kaosu koji u njemu vlada. Prvenstvena zadaća Vlade (preko svojih poluga) je da „sredi“ HAC pa da ta jamstva nisu niti potrebna ili da budu minimalna. Prostor za napredak u poslovanju HAC-a je ogroman, neograničen….

NS
nemoralni sindikalac
21:24 08.11.2014.

Ljudi nema nam Zagorskog Viteza, kad malo bolje pogledam ovu strukturu sve poslove dobili Zagorci. Ozbiljno sumnjam da i Vitez od Zagorja ima neki kamion pa se ušutio kao mali miš ili ga već ubija mlado vino. Ajde „Zagi“ javi seeeee!

MV
m_val
08:17 07.11.2014.

Bilo bi zanimljivo vidjeti popis ponuditelja po pojedinačnim Tehničkim jedinicama. Lako je moguće kako su se posvuda natjecale u pravilu iste tvrtke te namještenim visokim cijenama pokušale "podijeliti" poslove po interesnim sferama. Takvo dogovaranje kod javne nabave poznato je u Italiji.