marić i horvat o uljaniku:

'Nastojat ćemo u danima koji slijede učiniti da se to jamstvo spasi'

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Uljanik
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Uljanik
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Uljanik
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Uljanik
24.04.2019.
u 14:44
Ministar gospodarstva Darko Horvat naglašava kako je ovih dana ključ svega spasiti državno jamstvo u iznosu od 124 milijuna kuna, i nesmotreno je, dodaje kritizirajući optužbe oporbe, opet prebacivati lopticu iz Pule i Rijeke
Pogledaj originalni članak

Unatoč tome što je jučer zatražen povrat avansnih uplata za jaružalo za koje je država jamčila, nastojat ćemo u danima koji slijede učiniti da se to jamstvo spasi, a kakav će biti ishod, u ovom trenutku zaista ne mogu reći, komentirao je danas ministar financija Zdravko Marić informaciju da belgijski brodovlasnik Jan de Nul odustaje od preuzimanja skupocjenog jaružala zbog kojeg bi mogao naplatiti gotovo milijardu kuna državnog jamstva.

- Ukupan iznos jamstava je 4,3 milijarde kuna, što su jamstva po osnovi glavnice, a prema ugovoru o jamstvu, država jamči i za eventualne troškove, odnosno, kamate, pa možemo zaokružiti taj iznos na 4,5 milijardi. Od te 4,5 milijarde, 3,1 milijarda je do sada plaćeno i veći dio toga je već ušao u brojke za 2018. godinu. Preostali dio, nekih 600 milijuna kuna je do sada plaćeno u prva tri mjeseca ove godine. Ostaje još platiti 400 do 500 milijuna kuna po osnovi ostalih brodova koji su otkazani i onda još preostaje pitanje još ovog zadnjeg broda o kojem je jučer bila obavijest na Zagrebačkoj burzi – pojašnjava ministar financija. Sada se iznos popeo na 130 milijuna eura, odnosno, gotovo milijardu kuna.

- To je iznos o kojemu sam govorio i prije, kada sam rekao da iz perspektive naših izračuna i proračuna koje smo vodili da ove 3,1 milijarde koje smo do sada platili i ovih 400 do 500 milijuna je velika izvjesnost i sigurnost plaćanja. Preostaje borba za spašavanje ovoga jamstva, a o tome više zna ministar gospodarstva Darko Horvat koji vodi razgovore s kupcem. Jučer je rekao da, unatoč toj najavi, nastoji nastaviti tu komunikaciju s njima da vidimo postoji li neki model. Ja sam rekao da je u interesu poreznih obveznika da je u tom slučaju, uslijed činjenice da Uljanik grupa nema dovoljno sredstava i radnog kapitala da dovrši taj brod, moguće da se uloži manji dio od oko 150 milijuna kuna, da bi se spasio taj veliki iznos. Međutim, to je sve što mogu reći u ovom trenutku – rekao je Marić. Rokovi naplate su ugovorni, no koliko zna, prvi rok naplate je nekih osam do deset dana, a nakon toga potencijalno stoji protestiranje jamstva, dodaje. Misli da će jako važna biti daljnja komunikacija koje će resorno ministarstvo, odnosno, Uljanik grupa voditi s kupcem.

Ministar gospodarstva Darko Horvat naglašava kako je ovih dana ključ svega spasiti državno jamstvo u iznosu od 124 milijuna kuna, i nesmotreno je, dodaje kritizirajući optužbe oporbe, opet prebacivati lopticu iz Pule i Rijeke.

- Nemojte zaboraviti da ekspertni tim naručitelja broda dnevno boravi u brodogradilištu u Puli, njihova percepcija stanja je takva da se taj brod u ovom trenu ne može završiti u Puli. Obvezu koju smo preuzeli da dogovorimo tegljenje tog broda i isporuku u međunarodnim vodama je trenutno najjeftinija varijanta za državni proračun, hoće li se dogoditi ili ne ovisi samo isključivo o tome hoće li radnici i menadžment pulskog škvera pripremiti brod za tegljenje – komentira Horvat. Vlada je donijela jasnu odluku, na ovakav način financirati brodogradnju više neće, podsjeća Horvat dodavši kako je zbog toga važno dočekati i kinesku delegaciju koja u Hrvatsku stiže 30. svibnja, te će u dva-tri dana obići brodogradilišta u Puli i Rijeci kako bi vidjeli jesu li oni zainteresirani za ulaganje u ova dva škvera.

- Hoće li kineski partneri nakon što analiziraju sve informacije koje smo im poslali, nakon što naprave svoju viziju perspektive ulaganja u brodogradnju u taj proces ući, to ćemo vidjeti nakon razgovora. Nadam se da ćemo 2. ili 3. dobiti od njih povratnu informaciju jesu li zainteresirani ili nisu. Ponavljam i ovo, ako pravog strateškog partnera nema, onda nema ni restrukturiranja – naglasio je Horvat. Upitan što se nudi Kinezima ako i njima budu smetali preveliki dugovi, poput Tomislava Debeljaka koji je htio preuzeti ove škverove, ali bez dugova, Horvat podsjeća kako prema zadnjim informacijama postoji dug dobavljača na razini 512 milijuna kuna i dug prema radnicima na razini od 150 milijuna kuna.

- Hoće li se restrukturiranje provesti nakon stečaja, ili će se u proces možda ući i bez stečajnog postupka, ovisi o tome imamo li strateškog partnera ili ne.kada smo na rubu zakona pronalazili metodologiju regularne isplate plaće radnicima prijetili su mi neki i kaznenim prijavama, dva puta smo uspjeli isplatiti plaće, i siguran sad da svaki sljedeći potez takvog tipa predstavlja neregularnu potporu, to misli i Europska komisija, i packe iz Bruxellesa bi se mogle dogoditi vrlo brzo i stvoriti prijetnju za proračun – zaključuje Horvat. 

Video: Radnici Uljanika blokirali promet ispred brodogradilišta

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

SA
samojakonemapredaje
15:17 24.04.2019.

Svima onima koji su davali takve sulude garancije danas treba pred cijelom javnosti stavit i uprti prstom u te grobare hrvatske brodogradnje

GE
generacija57
15:56 24.04.2019.

Pa što je jedna milijarda za naš HDZ!

SA
sani2
17:00 24.04.2019.

Ajme, puknit ću od smija.