Zaustavljen natječajni postupak

Natječaj vrijedan 2 milijarde kuna: Kinezi se žalili komisiji na diskriminaciju i dobili spor

Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Natječaj vrijedan 2 milijarde kuna: Kinezi se žalili komisiji na diskriminaciju i dobili spor
20.03.2021.
u 06:57
Novi rok za dostavu ponuda za gradnju pruge sad je pomaknut na 1. travnja ove godine
Pogledaj originalni članak

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) prihvatila je žalbu zagrebačke podružnice kineske kompanije China Railway Eryuan Engineering Group (CREEG) na natječaj za prugu od Karlovca do Hrvatskog Leskovca, vrijedan 2,04 milijarde kuna, i poništila sporni dio dokumentacije o nabavi na koji su se Kinezi zbog spornih odredaba žalili da su diskriminirani.

Zaustavljen natječajni postupak

Radi se o natječaju za radove na građevinskom i elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu projekta “Rekonstrukcija postojećeg i gradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac”, a javno nadmetanje za taj posao objavljeno je još lani u rujnu. Ponude su u međuvremenu, nakon šest žalbi, trebale napokon biti otvorene 9. ožujka. No potkraj veljače CREEG je podnio sedmu žalbu na taj natječaj. HŽ Infrastruktura zatražila je od DKOM-a da se natječaj nastavi unatoč žalbi smatrajući da je nepravodobna. No u Komisiji se nisu s time složili pa je natječajni postupak zaustavljen dok se ne riješi i sedma, kineska žalba.

A Kinezi su se žalili na pojašnjenje HŽ Infrastrukture na pitanje jednog od zainteresiranih subjekata. Prema kojem je navedeno da stručnjak 8, koji se traži od natjecatelja u natječajnoj dokumentaciji, treba biti član Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta (HKITPT) i da se za tog stručnjaka trebaju dostaviti dokazi u skladu sa Zakonom o HKITPT-u. Kinezi su naveli da je isprva u dokumentaciji bilo navedeno da stručnjak 8 mora biti inženjer prometa iz područja željezničkog prometa koji je stekao odgovarajući stupanj obrazovanja iz prometne struke te da ima pet godina radnog iskustva u struci kao i iskustvo izvođenja radova na minimalno jednom projektu na gradnji željezničkih pruga. U CREEG-u su naveli da je taj dodatni navedeni uvjet – članstvo u HKITPT-u – diskriminacijski prema njima jer je jedan od uvjeta za članstvo u toj komori hrvatsko državljanstvo ili državljanstvo neke druge članice EU.

Iz HŽI-ja su, među ostalim, odgovorili da se radi o uvjetu za provedbu ugovora čije se ispunjenje kontrolira nakon potpisa ugovora i da to nikako ne utječe na postupak nabave, odnosno da se ne radi o izmjeni natječajne dokumentacije. Naveli su i da se ne radi o uvjetu sposobnosti koji bi na bilo koji način diskriminirao strane državljane.

Nadoknada troškova

DKOM je u tom slučaju ipak stao na stranu Kineza dajući im pravo u tvrdnjama da je uvođenje uvjeta članstva u Komori izmjena dokumentacije o nabavi, pa su pravodobno podnijeli žalbu na sporne izmjene.

DKOM je zaključio da su, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi, posebice u vezi s načelom slobode pružanja usluga i načelom zabrane diskriminacije, navodi Kineza točni te da je stoga njihov žalbeni navod osnovan. Osim što je poništio dio sporne dokumentacije, DKOM je naložio HŽIiju da CREEG-u nadoknadi troškove žalbenog postupka u iznosu od 5000 kuna. S obzirom na to da je natječajni postupak bio zaustavljen dok se nije riješi i ova žalba, rok za dostavu ponuda je sad pomaknut na 1. travnja ove godine. Ne bude li u međuvremenu novih žalba, to će značiti da će se ponude na tom natječaju otvoriti čak pet mjeseci nakon prvog planiranog roka za njihovo otvaranje.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 39

DU
Deleted user
08:29 20.03.2021.

Mi se tim javnim natječajima sami pretvaramo u koloniju. Pita se čovjek kako smo u dvadeset godina uništili kompletnu hrvatsku niskogradnju. Uštedjeti ćemo ako nam sve građe stranci ali dugoročno ostajemo bez zadnjih ostataka industrije.

Avatar Wum_Bum
Wum_Bum
08:17 20.03.2021.

Sve je pocelo još 2005., kada je tadašnja vlada krenula u gradnju mosta iako za to nije imala osiguran novac........... Te je godine izdana nacelna gradevinska dozvola za most, a Povjerenstvo za ceste, kojim je tada predsjedao Ivo SANADER , nakon usuglašavanja s BiH, definira da širina plovnog puta ispod njega mora biti najmanje 200 puta 55 metara. Vec sljedece godine izabrano je konacno rješenje mosta sa širinom plovnog puta od 400 puta 55 metara. Iste godine raspisan je javni natjecaj za izvodace radova, a od tri pristigle ponude prihvacena je ona udruge Viadukta, Konstruktora i Hidroelektre-niskogradnje, teška 1,94 milijardi kuna. U listopadu 2007. potpisan je ugovor s izvodacima radova, a rok za završetak radova bio je 12. svibnja 2012. No uskoro izvodaci upucuju zahtjev za izmjenu projekta jer su shvatili, izmedu ostalog, da je temeljenje pilona predvideno bunarima – neizvedivo.................. Ti se zahtjevi uvažavaju pa se 2009. mijenja gradevinska dozvola.....

Avatar Point_of_view
Point_of_view
08:08 20.03.2021.

Naučila naša administracija kako eliminirat konkurenciju. Nije to specifikacija konkretnog auta ili namještanje rođinoj firmi posao zbog posebnih uvjeta, koji se traže, ovdje se radi o EU novcu, tako da će te naučiti, ili pošteno ili nikako. Pa ponavljajte natječaje deset puta i produžujte rokove. U normalnoj zemlji, koja brine o svojoj budućnosti bi sva ova nesposobna klika koja priprema natječaje dobila otkaz. Jer nije to prvi put. Sjetimo se pruge prema Koprivnici, gdje se kasnilo tri godine s početkom radova.